واعظی: جای خالی آیت ‌الله هاشمی پر نخواهد شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واعظی: جای خالی آیت ‌الله هاشمی پر نخواهد شد
واعظی: جای خالی آیت ‌الله هاشمی پر نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر رئیس ‌جمهور ایران، همزمان با سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیامی را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس ‌جمهور ایران در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: نوزدهم دی ماه سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است. بزرگمردی که در انقلابی‌گری پیشرو، در سیاست‌ورزی بسیار هوشمند و معتدل و در اخلاق اسوه‌ای کم‌نظیر بود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Mahmoud Vaezi (@vaezi_ir)

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی اسلام ‌گرایی را با میهن‌پرستی، شجاعت را با درایت و آرمان‌گرایی را با واقع‌گرایی در هم‌آمیخته بود، اظهار داشت:‌ نقطه مقابل افراطی‌گری، پوپولیسم و تنگ‌نظری بود. قلبش برای نظام و کشور می‌تپید و در عین حال، همواره حامی حقوق مردم بود. با سابقه‌ای مشحون از مجاهدت و کارنامه‌ای درخشان در عرصه مدیریت اجرایی، می‌توانست به کنج عافیت برود اما مسئولیت‌پذیر بود و تا واپسین لحظات عمر میدان را خالی نکرد.

رئیس دفتر رئیس ‌جمهور ایران با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی برای آنچه درست و اصولی می‌پنداشت،‌ از هزینه کردن خود و آبرویش ابا نداشت، تصریح کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه،‌ مصداق مفهوم اعتدال و گرانیگاه سیاست در ایران بود. با درگذشت او جمهوری اسلامی ایران، یکی از نمادهایش را از دست داد، نمادی که جای خالی‌اش پر نخواهد شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала