کشتی کره ای مسئول پرداخت خسارت وارده به محیط زیست است

© Flickr / Global Panoramaپرچم کره جنوبی
پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل انجمن کشتی رانی و خدمات وابسته ایران درباره کشتی کره ای توقیف شده توضیح داد: سازمان بنادر در هر کشور مسئول حفاظت از محیط زیست دریایی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ایران، پل مه  دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران خاطر نشان کرد:علت توقیف این شناور آلودگی زیست محیطی و نقض پیاپی قوانین زیست محیطی بوده است.

وی بیان داشت: کشتی کره ای تخلف ایجاد آلودگی آب دریا داشته است و  باید خسارت وارد شده به محیط زیست را بپردازد.

ایران پیشتر اعلام کرد که کشتی نفتکش کره ای که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. خدمه‌ کشتی مذکور که HANKUK CHEMI نام دارد، از اتباع کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این کشتی که حامل 7200 تن مواد شیمیایی نفتی بوده، پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد.

در واکنش به این اقدام سپاه، وزارت دفاع کره جنوبی، پس از تأیید گزارشات مربوط به این حادثه، یک ناوگروه را به آبهای تنگه هرمز اعزام کرد که این ناوگروه برای محافظت از کشتی های غیرنظامی در سواحل سومالی در برابر دزدان دریایی ایجاد شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала