بورل: قتل دانشمند هسته ای باعث توقف فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: قتل دانشمند هسته ای باعث توقف فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد
بورل: قتل دانشمند هسته ای باعث توقف فعالیت های هسته ای ایران نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ترور دانشمند هسته ای ایرانی یک جرم است و این به مهار پتانسیل هسته ای ایران کمک نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "ما در مورد قتل، جنایت صحبت می کنیم، ما باید کارها را مطابق اسمشان بنامیم. از این طریق نمی توانید مشکلات را حل کنید. با کشتن کارشناسان هسته ای، شما نمی توانید ایران را مجبور کنید که از توانایی های هسته ای خود را متوقف کند."

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، که همچنین هماهنگ کننده کمیسیون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران است، گفت که امیدوار است نمایندگان ایالات متحده و ایران را به میز مذاکره بازگرداند. وی افزود: "امسال، ما تلاش کرده ایم که توافق را علیرغم خروج آمریکا حفظ کنیم. کشورهای اتحادیه اروپا در این مورد وحدت نشان داده اند. این توافقنامه همچنان پابرجاست و ما هنوز امیدواریم که ایرانیان و آمریکایی ها توافق کنند که به میز مذاکره برگردند."

وی افزود: این توافق برای امنیت ما اروپایی‌ها خیلی مهم است برای همین تلاش خواهیم کرد آن را زنده نگه داریم. امیدواریم بتوانیم مانع تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای بشویم و ثبات و امنیت را به کل منطقه بیاوریم. ما پیشتر یک تاریخی را هم برای برگزاری کمیسیون برجام قبل از کریسمس مشخص کرده‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала