چرا شبه نظامیان سوری از جنگ در قره باغ منصرف می شوند؟

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر چرا شبه نظامیان سوری از جنگ در قره باغ منصرف می شوند؟
چرا شبه نظامیان سوری از جنگ در قره باغ منصرف می شوند؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ده ها نفر از مزدوران سوری از قره باغ خارج شده و به خانه های خود بازمی گردند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال  چنین خبری را منتشر کرده است.

به گفته منبع این نشریه ، صدها شبه نظامی سوری توسط ترکیه به قره باغ  اعزام شده اند اما بسیاری از آنها  طاقت جنگ شدید را ندارند و حدود 200 نفر درخواست بازگشت دارند. همچنین ، با افزایش سریع شمار کشته شدگان ، روحیه مزدوران سوری تضعیف شده است.

در عین حال ، حقوق ماهانه مزدوران سوری حدود دو هزار دلار است و به این دلیلی تعداد کسانی که مایل به رفتن به قره باغ هستند ، کاهش نمی یابد.

در بحران قره باغ چه انتظاری از ایران باید داشت؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در بحران قره باغ چه انتظاری از ایران باید داشت؟

13 اکتبر آرایک هاروتیانیان، رهبر قره باغ  اصلاحاتی را در قانون دفاع این جمهوری خود خوانده  امضا کرد که به داوطلبان از کشورهای خارجی  اجازه می دهد در درگیری با آذربایجان شرکت کنند اما اعلام نشد که منظور داوطلبات از کدام کشورها است.

یادآور می شود اوایل ماه اکتبر ، روزنامه روسی "نووایا گازتا" چگونگی اعزام مزدوران مورد حمایت ترکیه از سوریه به قره باغ را فاش کرد. به نوشته این روزنامه ، یک سوری ترکمن تبار به نام سیف ابوبکر در حال ثبت نام جنگجویان  برای اعزام به قره باغ است. گفته می شود وی یکی از افراد وابسته به سازمان موسوم به  ارتش آزاد سوریهاس ت.

درگیری ها در قره باغ در 27 سپتامبر شدت پیدا کرد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط  رویایی دو طرف متهم کردند. ایروان ادعا می کند که 4000 مبارز منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می جنگند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала