اولین گفتگوی پوتین با علی اف پس از متشنج شدن اوضاع در قره باغ

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر اولین گفتگوی پوتین با علی اف پس از متشنج شدن اوضاع در قره باغ
اولین گفتگوی پوتین با علی اف پس از  متشنج شدن اوضاع در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الهام علی اف و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آذربایجان و روسیه در مورد افزایش تنش در قره باغ گفتگوی تلفنی انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این اولین گفتگو بین دو رهبر از زمان آغاز جنگ در منطقه بوده است. گفتگو الهام علی اف و ولادیمیر پوتین به پیشنهاد باکو انجام شد.

دفتر مطبوعاتی علی اف اعلام کرد : "رئیس جمهور الهام علی اف تولد رئیس جمهور روسیه را تبریک گفت و آرزو کرد پوتین در فعالیت های دولتی خود به منظور توسعه و شکوفایی روسیه به موفقیت های جدید  نایل آمده و همیشه سالم باشد".

اظهار نظر کرملین درباره  اخبار مربوط به حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اظهار نظر کرملین درباره اخبار مربوط به حضور شبه نظامیان سوری در قره باغ

ولادیمیر پوتین از توجه و تبریکات همنای آذربایجانی خود تشکر کرد.

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور آذربایجان اضافه می شود : "سران دو کشور اوضاع در اطراف درگیری ارمنستان و آذربایجان بر سر قره باغ را مورد بحث قرار دادند. رئیس جمهور الهام علی اف و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در مورد چشم انداز روابط آذربایجان و روسیه تبادل نظر کردند."

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала