نگاه مثبت پسربچه با استعداد افغانستانی به زندگی +ویدئو، عکس

© Fotolia / Momijinohaرانندگی پسربچه چینی با ماشین اسباب بازی در خیابان شلوغ ( فیلم)
رانندگی پسربچه چینی با ماشین اسباب بازی در خیابان شلوغ ( فیلم)  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقاله کوتاه و انگیزشی مهدی جعفری ده ساله با موجی از واکنش‌های مثبت کاربران افغان و ایرانی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از یک پسربچه ده ساله افغانستانی به نام "مهدی جعفری" در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که بازتاب گسترده‌ای داشته است. این پسر خردسال با وجود سن کم، در کلاس دهم مشغول به تحصیل است و از هوش بالایی سرشار است، ضمن اینکه در هنر و نقاشی نیز استعداد عجیبی دارد. حضور وی در برنامه تلویزیونی افغانستان و خواندن متنی انگیزشی که خود، آن را نوشته بود موجب شد مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گیرد.

View this post on Instagram

A post shared by Parviz Parastouei (@parvizparastouei) on

«همه چیز در زندگی موقتی و گذراست، هر وقت باران می‌آید بلاخره بند می‌آید، هر وقت ضربه می‌خورید بلاخره خوب می‌شوید، بعد از تاریکی روشنایی است. هر روز طلوع خورشید می‌خواهد همین را به شما بگوید اما معمولا یادتان می‌رود پس اگر اوضاع خوب است الان لذت ببرید چون همیشگی نیست، اگر اوضاع بد است آن هم همیشه نمی‌ماند. بیشتر بخندید بیشتر ترانه بخوانید بیشتر برقصید بیشتر به همه چیز مشتاق‌تر شوید. هرگز بخاطر ترس عقب نکشید. فکر می‌کنید بدترین چیز اینست که بمیرید؟! مرگ بدترین چیز نیست! بدترین چیز این است که در زمان زنده بودن ذره ذره بمیرید.»

View this post on Instagram

A post shared by گلشهرگرام (@golshahrgram) on

این متن انگیزشی بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و غالب کاربران حرف‌‌های او را منطقی و زیبا می‌دانند. کاربران با تحسین مهدی، او را یک نابغه می‌خوانند و آینده‌ای روشن برای او آرزو می‌کنند. این کاربران از اینکه استعدادهای افغانستانی همچون افراد با استعداد ایرانی مورد توجه و حمایت قرار نمی‌گیرند به شدت اظهار تاسف می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by ‌ ‌‌مهدی جعفری (@mahdi.jafari.kodak) on

برخی از کاربران اما عنوان می‌کنند این متن را یک کودک خردسال نمی‌تواند نوشته باشد و تنها برای مورد توجه قرار گرفتن او، این موضوع مطرح شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала