ترامپ، شرایط عفو آسانژ را اعلام کرد

© AFP 2023 / Ben Stansallترامپ، شرایط عفو آسانژ را اعلام کرد
ترامپ، شرایط عفو آسانژ را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا اعلام داشت كه آماده است تا بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را عفو کند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از جنیفر رابینسون، وکیل مدافع جولیان آسانژ اعلام داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا آماده است تا بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را در صورتی که وی نام منبعی که از او متن نامه‌های به دست آمده از سرورهای هک شده حزب دموکرات در سال 2016 را دریافت کرده است، اعلام کند، عفو کند.

آسانژ در دوره پناهندگی در سفارت اکوادور، صاحب دو فرزند شد
 - اسپوتنیک ایران
آسانژ در دوره پناهندگی در سفارت اکوادور، صاحب دو فرزند شد

وكيل مدافع جولیان آسانژ مدعی شد كه از ديدار دن روهراباكر، نماينده كنگره از حزب جمهوری خواه و چارلز جانسون كه گفته می‌شود نزديک به تيم ترامپ است، مطلع است و مشخص شده است که آنها شرایط رئیس دولت که به نوبه خود آماده کمک به بخشش آسانژ است، را رد و بدل کرده‌اند.

پیش از این در رسانه‌ها اطلاعاتی مبنی بر اینکه ترامپ به آسانژ پیشنهاد عفو در شرایطی را داده است که وی اعلام کند روسیه در نشت نامه‌های دموکرات‌ها نقشی نداشته است، منتشر شده بود. همچنین اعلام شده بود که چنین پیشنهادی در آگوست 2017 از طریق روهراباکر منتقل شده است.

در اکتبر 2016، کمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وب سایت ویکی‌لیکس مکاتبات جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات را منتشر نمود. در این نامه‌ها به مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای و همچنین کمک‌های مالی شرکت استخراج معدن به بنیاد کلینتون پرداخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала