حمله خونین طالبان در شرق افغانستان

© Photo / Attaullah Khogyani FBکشته شدن 12 مرد و زن افغان هنگام گرفتن روادید پاکستان + عکس
کشته شدن 12 مرد و زن افغان هنگام گرفتن روادید پاکستان + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حداقل 16 سرباز و مامور پلیس افغانستان در حمله طالبان در شرق افغانستان کشته و چندین نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، یک  منبع افغانی ضمن اعلام این خبر گفت  جنگجویان طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغانستان در منطقه خوگیانی ولایت ننگرهار حمله کردند.

وزارت امور خارجه قطر پیش از این اعلام کرده بود بود که گفتگوهای بین افغانی در دوحه از 12 سپتامبر آغاز می شود. عبدالغنی برادر ، عضو رهبری طالبان و اعضای هیئت این جنبش وارد پایتخت قطر شدند. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که این جنبش هیاتی 21 نفره را برای شرکت در مذاکرات با دولت افغانستان تشکیل داده است.

حمله انتحاری به معاون اول رئیس جمهور افغانستان+ویدئو - اسپوتنیک ایران
حمله انتحاری به معاون اول رئیس جمهور افغانستان+ویدئو

در اوایل ماه اوت ، اعضای  مجلس لویه جرگه افغانستان تصمیم گرفتند 400 عضو زندانی باقیمانده طالبان را آزاد کنند. این شرط طالبان برای شروع مذاکرات بین افغانی بود. بعداً ، احمد نادر نادری یکی از اعضای گروه مذاکره کننده دولت افغانستان گفت که هیچ چیزی مانع آغاز مذاکرات بین مقامات افغانستان و جنبش طالبان نیست و دلیلی برای تأخیر در مذاکرات وجود ندارد.

در اواخر ماه فوریه ، در مراسمی در قطر ، ایالات متحده و طالبان اولین توافقنامه صلح را در طی بیش از 18 سال جنگ امضا کردند که در آن عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان طی 14 ماه و آغاز گفتگو بین افغانها پس از اجرای توافق تبادل زندانیان پیش بینی شده است. ارتش آمریكا در چارچوب این توافق پنج پایگاه در افغانستان را ترک كرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала