واکسن روسی ضد کرونا: ساده اما مبتکرانه است

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی ضد کرونا: ساده اما مبتکرانه است
واکسن روسی ضد کرونا: ساده اما مبتکرانه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگي سارینکو،معاون پزشک ارشد بیهوشی و احیاء بیمارستان شماره 52 در مسکو در خصوص واکسن ساخته شده توسط پزشکان روسی در برابر ویروس کرونا به شرح نحوه عملکرد اين واکسن پرداختند.

به گزارش اسپوتنيک، سرگي سارینکو،معاون پزشک ارشد بیهوشی و احیاء بیمارستان شماره 52 در مسکو ، استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه ام گ او در مسکو در در مقاله اي در خصوص واکسن ضد کرونا ساخت این کشور گفت: پزشکان روسي با استفاده از آنتی بادی های مونوکلونال ، استروئیدها ، داروهای ضد ویروسی در توليد واکسن کرونا به پيشرفت هايي دست يافته اند. بدين ترتيب بیماران کمتر فوت مي کنند، اما با این وجود در صورت ابتلاي شدید بیمار به کروناویروس ، باید طرف را به دستگاه اکسيژن وصل کرد.

فیلمی از ساخت واکسن روسی ضد کرونا+ویدیو - اسپوتنیک ایران
فیلمی از ساخت واکسن روسی ضد کرونا+ویدیو

اما  برای محافظت انسانها در برابر کرونا استفاده از روش ايمن سازي ضروری است، هر چه افراد در مقابل بیماری ها مقاوم باشند، لایه ایمنی در جامعه ضخیم تر خواهد بود و زودتر پایان این بیماری همه گیر را خواهيم ديد.

سرگي سارینکو،معاون پزشک ارشد بیهوشی و احیاء بیمارستان شماره 52 در مسکو ، استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه ام گ او  در ادامه گفت: تاکنون ، مقاومت در برابر بیماری کرونا تنها در صورتی شکل می گرفت که فرد مبتلا به آن بیمار شود. اما گزینه ایمن تر نیز وجود دارد - ایمن سازی با استفاده از واکسن. يک واکسن موثر و بی خطر در برابر ایجاد شده است که توسط متخصصان موسسه گامالیه در روسيه ساخته شده است. این انستیتو در جامعه میکروبیولوژی همانند برند مرسدس در صنعت خودرو کار مي کند.

سالهاست که آکادمیک های گینتسبورگ و لوگونوف را می شناسم. با آنها و همکارانشان، ما روشهای جدیدی را برای مبارزه با باکتریهای مقاوم ايجاد کرده ايم. علاوه بر این، دانشمندان این موسسه قبلاً واکسنهایی را علیه ابولا و مرس ایجاد کرده اند.

اين واکسن را مي توان با توضيح اين مثال در بدن انسان شبيه سازي کرد: در اين روش، واکسن شبیه ایستگاه مداری ، تکه ای از کرونا ويروس بر اساس آدنو ویروس که بی ضرر برای انسان است را مانند وسیله نقلیه در بدن قرار داده می شود. و آن را درون بدن انسان اجرا می کنند. پس از آن ، ایمنی برای هر دو "وسیله نقلیه پرتاب کننده" و "ایستگاه مداری" شکل می گیرد. برای تحکیم موفقیت ، در طي سه هفته همان "ایستگاه مداری" روی "وسیله نقلیه پرتاب" دیگری ، یعنی آدنوویروس متفاوت راه اندازی می شود. و دوباره ، مصونیت ایجاد می شود. در نتیجه ، ایمنی ضعیف تر برای هر دو آدنوویروس شکل می گیرد (ديگر بدن به آن احتیاج ندارد) ، و در مقابل ويروس کرونا یک دفاع ایمنی پایدار و قابل اعتماد ايجاد مي شود.

این واکسن قبلاً بر روي داوطلبان آزمایش شده است. علاوه بر این ، داوطلبان اول برای انجام واکسناسیون همه کارمندان موسسه گامالیه در روسیه بودند. آنها مانند سازندگان یک پل جدید عمل کردند- آنها زیر این پل ایستاده اند ، در حالی که اولین قطار در امتداد آن حرکت می کرد! پس از آن ، واکسن روی داوطلبان نظامی آزمایش شد. هيچ عارضه ای بر روی این افراد ایجاد نشد.

گفتنی است، در تاریخ 11 ماه اوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضد کرونا در روسیه به ثبت رسید. وی در ادامه گفت:«تا آنجا که من می‌دانم امروز صبح، 11 ماه اوت روسیه اولین کشور جهان بود که واکسن ضد ویروس کرونا را به ثبت رساند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала