ظریف: توانمندی های ایران، آمریکا و اسرائیل را نگران کرده است

© AP Photo / Petr David Josekظریف: توانمندی های ایران، آمریکا و اسرائیل را نگران کرده است
ظریف: توانمندی های ایران، آمریکا و اسرائیل را نگران کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: "امروز وزارت امور خارجه در صحنه خارجی با کشورها و گروه‌هایی مواجه است که از همه توان خود برای فشار بر مردم ایران استفاده می‌کنند."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران عصر امروز (دوشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت: "امروز وزارت امور خارجه در صحنه خارجی با کشورها و گروه‌هایی مواجه است که از همه توان خود برای فشار بر مردم ایران استفاده می‌کنند. شاید کمتر زمانی برای هیچ کشوری به این میزان فشار از سوی برخی قدرت‌ها به ویژه ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دیده نشده و بالندگی و توانمندی‌های ایران است که برای آنها نگرانی ایجاد کرده و موجب صف‌کشی شده است."

انتقاد ظریف از زورگویی آمریکا - اسپوتنیک ایران
انتقاد ظریف از زورگویی آمریکا

ظریف تصریح کرد: وزارت امور خارجه در این جنگ دشوار مجبور است مقابل دوستان داخلی به دفاع از خود بپردازد. اگرچه وظیفه خود می‌دانیم از کشور دفاع کنیم. همه همکاران من همه ناملایمات و توهین‌ها را به جان می‌خرند، ‌ولی بعضا مجبور می‌شوند ‌نکاتی که برای دفاع از خود لازم است را بگویند، ولی برای منافع ملی مناسب نیست، به زبان جاری نکنند. این رسم ما بوده و در یک سال آینده هم به این عهد پایبند خواهیم بود.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در رابطه با چین هم اصلاح‌طلبان، هم اصولگرایان و هم ضد انقلاب فعالیت شدیدی دارند. در مورد برجام نیز همین کار را کردند. از دیپلماسی کاریکاتوری ساخته و آن را دفع کرده و نفهمیدند که چه کردند.  

ظریف یادآور شد: در مورد سند 25 ساله در حال مذاکره هستیم و مذاکرات ما تازه شروع شده است. چینی‌ها ملاحظاتی دارند. نماینده‌ای گفت چرا نمایندگان در سفرها و مذاکرات نیستند. همان برادر در مذاکرات سری من و پوتین حضور داشت و بعد از آن گفت قرار است روسیه از ما نفت بخرد. همان گفته موجب قطع خرید نفت ایران از سوی روسیه شد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: وزارت خارجه بیشترین ملاحظه را برای شفافیت دارد، اما دیپلماسی متاسفانه به کف خیابان آمده که خطر بزرگی برای ماست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала