همکاری آمریکا با شورای امنیت برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonهمکاری آمریکا با شورای امنیت برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران
همکاری آمریکا با شورای امنیت برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا: ایالات متحده با شورای امنیت سازمان ملل متحد همکاری خواهد کرد تا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را حفظ کند و این باعث حفظ جان مردم خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده با شورای امنیت سازمان ملل متحد همکاری خواهد کرد تا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را حفظ کند و این باعث حفظ جان مردم خواهد شد.

پمپئو خواست تا تهدید از سوی ایران برای امنیت و جامعه جهانی جدی گرفته شود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: تهدید از سوی ایران برای امنیت و جامعه جهانی جدی گرفته شود

پمپئو گفت: "تقریباً تمام کشورهایی جهان که دارای اسلحه هستند، از آنها برای اهداف دفاعی و برای اطمینان از ثبات استفاده می کنند. اما بغیر از جمهوری اسلامی ایران." وی خاطرنشان کرد: "بسیاری از کشورهای خاورمیانه به اتفاق آراء خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران هستند."

پمپئو مدعی شد: "اگر شما نتوانید اکنون اقدام لازم را انجام دهید، ایران ظرف چهار ماه قادر خواهد بود جنگنده‌های روسی بخرد. این جنگنده‌ها می‌توانند شعاع 3 هزار کیلومتری ایران و شهرهایی مانند ریاض، دهلی نو، رم و ورشو را پوشش دهند." وی برجام را یک توافق معیوب خواند که اجازه می‌دهد که ظرف چهار ماه آینده تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران منقضی شود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: "ایران قادر خواهد بود زیردریایی‌های پیشرفته بخرد و امنیت کشتیرانی را در تنگه هرمز به خطر اندازد و گروههای وابسته را نیز تقویت کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала