اوکراین: اگر ایران به وعده خود درباره هواپیمای اوکراینی عمل نکند، به دادگاه بین المللی می رویم

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped image اوکراین: اگر ایران به وعده خود درباره هواپیمای اوکراینی عمل نکند، به دادگاه بین المللی می رویم
 اوکراین: اگر ایران به وعده خود درباره هواپیمای اوکراینی عمل نکند، به دادگاه بین المللی می رویم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زلنسکی اظهار داشت اگر ایران به وعده های خود در خصوص پرونده هواپیمای اوکراینی عمل نکند، به دادگاههای بین المللی مراجعه می نماییم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین زلنسکی تأکید می کند که اگر ایران به وعده ها و تعهدات خود در رابطه با پرونده هواپیمای اوکراینی که در اوایل سال 2020 در تهران سقوط کرد عمل نکند ، اوکراین به دادگاههای بین المللی رجوع می کند.

وی اظهار داشت: "امیدوارم که در پایان بتوانیم به یک سیاست دولتمردانه نتیجه گرا برسیم. زیرا فقط پرونده این نیست که جعبه های سیاه را به ما برگردانید. این مربوط به سایر وعده ها نیز مربوط می شود. آنها باید عذرخواهی رسمی کنند و مجبور به پرداخت غرامت کافی باشند. آنها باید آنچه را که وعده داده اند انجام دهند در غیر این صورت، ما چاره دیگری نخواهیم داشت و آنها موضع ما را می دانند که به دادگاه های بین المللی مراجعه می کنیم."

گفتنی است، بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین در روز 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد.

در پی این سانحه هوایی 176 نفر کشته شدند؛ بعداً ایران اعلام كرد كه این هواپیما به اشتباه توسط نیروهای پدافند هوایی منهدم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала