اعزام نیروهای کره شمالی به منطقه غیرنظامی در مرز دو کره

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeمرز دو کشور کره
مرز دو کشور کره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی، سربازان خود را به برخی از پاسگاه های منطقه غیر نظامی شده در مرز دو کره اعزام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یونهاپ»، منابع نظامی کره جنوبی روز 18 ماه ژوئن اعلام کردند که کره شمالی به دنبال هشدارهایش مبنی بر تقویت حضور نظامی در مناطق مرزی، سربازان خود را به برخی از پاسگاه های خالی داخل منطقه غیر نظامی شده در مرز دو کره اعزام کرده است.

ستاد کل ارتش کره شمالی روز 17 ماه ژوئن، هشدار داد که نیروهایش را به عنوان بخشی از اقدامات ضد کره جنوبی پس از تخریب دفتر ارتباط بین کره ای در شهر مرزی کائه سونگ، به پاسگاه های پلیس غیر نظامی که در توافق سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی آن را تخلیه کرد، بر می گرداند.

هشدار محسن رضایی به رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
هشدار محسن رضایی به رئیس جمهور آمریکا

کره شمالی حدود ۱۵۰ پست از این نوع دارد و برخی از آنها مطابق پیمان کاهش تنش بین دو کره که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ به امضا رسیده است، خالی شده اند. منابع کره جنوبی اعلام کردند فعلاً مشخص نیست که آیا این اقدام کره شمالی برای استقرار بیشتر سربازان در مناطق مرزی است یا اینکه پیونگ یانگ به دنبال تقویت نیروهای خط مقدم خود است.

برخی رسانه های محلی همچنین گزارش دادند که حدود ۱۰۰ سرباز کره شمالی پس از تخریب ساختمان دفتر ارتباطی دو کره در این شهرک مرزی دیده شده اند. پیش از این، ارتش کره شمالی تهدید کرده بود که نیروهای خود را به مجتمع بسته شده فعلی "کائه سونگ" و همچنین منطقه توریستی کوهستان کومگانگ در سواحل شرقی اعزام خواهد کرد.

سرهنگ کیم جون راک، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز 18 ماه ژوئن گفت:«ما از نزدیک تحرکات نظامی کره شمالی را رصد می کنیم ولی تا کنون هیچگونه اقدام غیر معمولی از این کشور مشاهده نشده است. اگر پیونگ یانگ اقدام نظامی تحریک آمیزی علیه کره جنوبی انجام دهد، بهای آن را پرداخت خواهد کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала