پست‌های سیاه در اینستاگرام در واکنش اعتراضی به قتل سیاه پوست آمریکایی +عکس

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezپست‌های سیاه در اینستاگرام در واکنش اعتراضی به قتل سیاه پوست آمریکایی +عکس
پست‌های سیاه در اینستاگرام در واکنش اعتراضی به قتل سیاه پوست آمریکایی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قتل سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور علاوه بر اعتراضات گسترده مردمی، واکنش ستاره‌ها و چهره‌های ورزشی جهان را علیه این اقدام خشونت‌آمیز به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، اقدام خشونت‌آمیز افسر پلیس آمریکایی در قتل جورج فلوید خشم بسیاری از مردم را در سراسر جهان برانگیخت و علاوه بر واکنش برخی هنرمندان و سینماگران هالیوودی، اعتراض چهره‌های ورزشی جهان را نیز به دنبال داشت. چهره‌های مشهور ورزشی جهان همچون مایکل جردن، لبرون جیمز، یانیک نوآ، سرنا ویلیامز و کیلیان ام باپه به قتل جورج فلوید واکنش نشان دادند و با انتشار عکس و پیامهایی در شبکه‌های اجتماعی ضمن محکوم کردن رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا، علیه تفکرات نژادپرستانه حاکم در این کشور واکنش نشان دادند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

پیش از این نیز نمایه‌های حساب توئیتری و صفحه شبکه اجتماعی اینستاگرام سیاه شده بود و حساب توئیتری شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار توئیتی در این باره نوشت: «ما صدای شما را می‌شنویم، شما را می‌بینیم و با شما هستیم. ما در مقابل نژادپرستی می‌ایستیم، ما در کنار جامعه رنگین‌پوست‌ها و تمام کسانی که برای برقراری عدالت حرکت کردند می‌ایستیم.»

View this post on Instagram

A post shared by Embrace Music (@embrace.music) on

کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی اقدام پلیس آمریکایی و نژادپرستی را محکوم می‌کنند و با انتشار پست‌ها و هشتگ‌های مختلفی در حمایت از جورج فلوید فعالیت می‌کنند. ‌‎این کاربران با انتشار تصاویری از پلیسی که جورج فلوید را به قتل رساند به دوستی او با ترامپ اشاره می‌کنند و ضمن اظهار تاسف، عنوان می‌کنند که مردم آمریکا به ترامپ با چنین متفکرانی رای دادند. برخی از کاربران نیز این اتفاق را پایان قدرت ترامپ می‌خوانند و امیدوارند جهان از دست ظلم و ستم چنین رهبرانی رهایی یابد.

View this post on Instagram

A post shared by پریسا کولیوند (@parisa.kolivand) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала