دهها مورد خشونت علیه خبرنگاران در آمریکا + ویدئو

© REUTERS / Dustin Chambersخشونت پلیس در ناآرامی های آمریکا
خشونت پلیس در ناآرامی های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته دفاع و حمایت از خبرنگاران مستقر در نیویورک از دهها مورد تهدید و زورگویی علیه خبرنگاران خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، موجی از اعتراضات و شورش پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی، مینیاپولیس و شهرهای مختلف آمریکا را فراگرفت. در این حادثه و بروز ناآرامی ها، کمیته حمایت از خبرنگاران «سی چی جی» مستقر در نیویورک از خشونت و تهدیدها علیه خبرنگاران گزارش داد.

خبرنگار «ریانووستی» نیز که در حال پوشش دادن خبرهای مربوطه بود آسیب دید. گاز اشک‌آور پس از آنکه کارت حبرنگاری خود را به پلیس نشان داد، در نزدیکی صورتش پخش شد.

​به گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران دهها مورد خشونت و بازداشت علیه خبرنگاران به خاطر پوشش اعتراضات امریکا به ثبت رسیده است. این کمیته به خبرنگاران هشدار می دهد  که پلیس می تواند در زمان پوشش اعتراضات، گلوله پلاستیکی شلیک کند و یا به سمت خبرنگاران نارنجک‌ پرتاب کند. خبرنگاران باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشند که می توانند مورد آزار و اذیت جنسی قرار بگیرند. خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز باید در نظر گرفته شود.

کمیته مذکور توصیه می‌کند یک خبرنگار نباید به تنهایی کار کند. در زمان پوشش‌دهی اخبار اعتراضات باید از ماسک پزشکی  نوع N95 و یا FFF2/FFF3 استفاده کند.

چندی پیش پلیس مینیاپولیس طی پراکنده کردن معترضان، عمداً از گاز اشک‌آور علیه خبرنگاران از جمله خبرنگار ریانووستی میخائیل تورگیف استفاده کرد که وزارت امور خارجه روسیه و خبرگزاری «راسیا سیودنیا» نسبت به این کار پلیس امریکا واکنش نشان دادند.

​شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند امریکایی-افریقایی به دست ماموران پلیس امریکا، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر این کشور اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала