شکایت سیاهپوستان آمریکایی مبتلا به کرونا از بخش درمانی

© REUTERS / Ben Brewerشکایت سیاهپوستان آمریکایی مبتلا به کرونا از بخش درمانی
شکایت سیاهپوستان آمریکایی مبتلا به کرونا از بخش درمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده های سیاهپوست بیماران کرونایی از تبعیض نژادی و عدم پذیرش در مراکز درمانی آمریکا شکایت دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ای بی سی نیوز، در ایالت میسیسیپی ایالات متحده که اکثریت مردم آن سیاه پوست هستند، خانواده هایی که اعضای خود را بر اثر کرونا از دست داده اند از تبعیض نژادی و درگیری با مراکز درمانی شکایت کردند. به گفته آنها، فقر و نژاد در این زمان به عامل جدیدی برای بقا تبدیل شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
جهانپور: 2311 مورد جدید کرونا شناسایی و شمار جان باختگان به 7300 نفر رسید

اویلین هموند، رئیس دپارتمان تاریخ علوم دانشگاه هاروارد، گفت: "شیوع این بیماری به ما نشان داد که در آمریکا یک سیستم درمانی وجود دارد که به همه شهروندان خدمت نمی کند." به گفته وی، به سیاهپوستان كمكی نمی شود، از مداوای آنها در بیمارستان ها امتناع می شود و سیستم مراقبت های بهداشتی درخواست های آنها را نادیده گرفته است.

یکی از ساکنان محلی نیز اظهار داشت که دخترش بر اثر عوارض ناشی از بیماری کرونا درگذشت اما می شد از مرگ وی جلوگیری شود اگر اوایل قبل از این ویروس در یک مرکز پزشکی غربالگری انجام می شد. وی گفت که ما تقریبا مجبور شدیم برای تست گرفتن بجنگیم. این زن خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه شما ثروتمند نیستید، سیستم بهداشتی بیمه و درمان شما را فراموش می كند. وی گفت که من آمریکا را مقصر می دانم، فقط سیستم بهداشت و درمان را مقصر می دانم زیرا احساس می کنم می توان کاری کرد که اینگونه نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала