افزایش بی سابقه تعداد قربانیان کرونا در آمریکا

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaافزایش بی سابقه تعداد قربانیان کرونا در آمریکا ادامه دارد: آخرین آمار
افزایش بی سابقه تعداد قربانیان کرونا در آمریکا ادامه دارد: آخرین آمار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز تعداد کشته شدگان کروناویروس در ایالات متحده در روز پنجشنبه به 5926 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه با استناد به محاسبات خود اطلاع می دهد ، به این ترتیب ، در ایالات متحده ، 1،169 نفر طی 24 ساعت اخیر در اثرابتلا به  کرونا ویروس فوت کرده اند.

این بیشترین تعداد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در روز در یک کشور است. "رکورد" قبلی متعلق به ایتالیا بود که در انجا  در تاریخ 27 مارس 969 مورد مرگ به ثبت رسیده است.

دانشگاه جان هاپکینز طیف گسترده ای از آمارها از منابع رسمی و رسانه ها را جمع بندی می کند.

قدردانی مردم آمریک از کمک های روسیه در مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
قدردانی مردم آمریکا از کمک های روسیه در مبارزه با کرونا

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از همه گیر شدن شیوع نوع  جدید کروناویروس (کووید ـ 19) خبر داد. براساس آخرین اطلاعات ، بیش از 900 هزار نفر در جهان  به این بیماری مبتلا شده و بیش از 45 هزار نفر جان باخته اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده این بیماری را نوع جدید ویروس کرونا دانستند. این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала