مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی در ایران تا پایان فروردین تمدید شد

© Depositphotos.com / Cunaplusمرخصی ۱۰۰ هزار زندانی در ایران تا پایان فروردین تمدید شد
مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی در ایران تا پایان فروردین تمدید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضاییه ایران از تمدید مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی این کشور تا پایان فروردین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان ایران اظهار داشت: شاخص اصلی برای مرخصی زندانیان حسن رفتار زندانیان است؛ چه در دوره تحمل حبس و چه در ایام مرخصی، رفتار زندانیان توسط ضابطین بطور مستمر مورد رصد و پایش قرار میگیرد.

آزادی ۸۵ هزار زندانی از زندان های ایران به خاطر کروناویروس
 - اسپوتنیک ایران
آزادی ۸۵ هزار زندانی از زندان های ایران به خاطر کروناویروس

اسماعیلی تصریح کرد: قریب به ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان از این مرخصی اعطایی تاکنون بهره مند شده‌اند. با دستور صریحی که امروز ریاست قوه صادر کردند موج دوم اعطای مرخصی به زندانیان آغاز شده و در دستور امروز رییس قوه اولا مرخصی اعطایی به زندانیانی است که در این ایام از مرخصی استفاده کردند و ۱۵ فروردین ماه روز پایان مرخصی آنهاست لذا مرخصی اعطایی به کلیه زندانیان تا پایان فروردین ماه تمدید شد؛ به جز کسانی که در ایام مرخصی رفتار غیرقانونی و مجرمانه ای داشتند و حسن رفتار نداشتند که این قبیل مشمول تمدید مرخصی نیستند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران در پایان یادآور شد: هم باب عفو و هم باب اعطای مرخصی به زندانیان کماکان باز است و این رفتار زندانیان است که زمینه ساز برخورداری آن‌ها از عفو، آزادی مشروط و تخفیف مجازات و مرخصی است.

بنا به اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در شبانه روز گذشته، ۲۹۰۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران به ثبت رسیده و به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به ۳۸۳۰۹ نفر رسیده است. همچنین با ثبت ۱۲۳ مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، تعداد کل درگذشتگان بر اثر ابتلا به این ویروس در ایران به ۲۶۴۰ نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала