کمک اتحادیه اروپا به ایران برای مقابله با کرونا

© Samira Esmaeili / Sputnik Iran کمک اتحادیه اروپا به ایران برای مقابله با کرونا
 کمک اتحادیه اروپا به ایران برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا در بحران مقابله با کرونا به کشورهای بسیار درگیر از جمله ایران کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در جریان بحران مقابله با کووید 19 همچنان به کشورهایی که بیشتر از همه درگیر این بیماری همه گیر هستند از جمله کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، مانند ایران کمک می کند.


نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو 
 - اسپوتنیک ایران
نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو

سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت: "ما 20 میلیون یورو كمك می كنیم. این كمك عمدتاً برای تأمین نیازهای بخش بهداشت انجام می شود تا اطمینان حاصل شود كه به آسیب پذیرترین افراد به عنوان مثال ، كسانی كه دارای بیماری های مزمن هستند، حمایت می شود."

در عین حال وی خاطرنشان كرد كه اتحادیه اروپا قصد دارد به گونه ای عمل كند كه "كمكهای بشردوستانه فارغ از تحریم ها" به این كشور برسد. بورل توضیح داد كه كمكهای اتحادیه اروپا به ایران از طریق همكاران اتحادیه اروپا - تعدادی از سازمانهای بشردوستانه توزیع می شود.

وی افزود، این کاری است که با همکاری اتحادیه اروپا و ایران انجام می شود. اما علاوه بر این بودجه قابل توجهی که اتحادیه اروپا به سازمان بهداشت جهانی ارائه داده بود وجود دارد. بخشی از این بودجه برای ایران به عنوان یکی از کشورهایی که بیشتر تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است، اختصاص داده خواهد شد.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала