دستگیری شایعه پراکنان درباره کرونا در تهران

© AP Photo / Ebrahim Norooziدستگیری شایعه پراکنان درباره ویروس کرونا در تهران
دستگیری شایعه پراکنان درباره ویروس کرونا در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس تهران اعلام کرد که ۲۷ نفر از ناشران اکاذیب مرتبط با ویروس کرونا در تهران دستگیر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح ضد عفونی اماکن و مراکز پلیس با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات پلیس در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ماموران پلیس از همان روزهای نخست اعلام ورود کرونا به کشور در حالت آماده باش بوده و در این زمینه تمهیدات و تدابیری برای حفظ امنیت و نیز برخورد با سودجویان و محتکران را در فضای حقیقی و مجازی در دستور کار قرار دادند.

آماده باش استانداران سراسر ایران در چهارشنبه آخر سال - اسپوتنیک ایران
آماده باش استانداران ایران در چهارشنبه آخر سال

وی با بیان اینکه در این زمینه همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی، پلیس پیشگیری، پلیس امنیت و ... اقدامات قابل توجهی انجام دادند، گفت: بیش از ۷۸ میلیون ماسک احتکار شده طی این مدت در پایتخت کشف و ضبط شده است. همچنین صدها لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز کشف شده که این اقلام پس از بررسی وضعیت بهداشتی به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

سردار رحیمی افزود: همچنین بیش از ۲۰۰ نفر نیز تا به این لحظه که اقدام به احتکار و سودجویی در این فضا کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند که پرونده آنان به مرجع قضایی تحویل داده شده است.

رحیمی درباره اقدامات پلیس در فضای مجازی نیز گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو که بعضا در خارج از کشور بوده و با نیت شوم و مقرضانه اقدام به تولید محتوا می‌کنند در فضای مجازی فعال هستند. تا به این لحظه بر اساس رصدها و اقدامات صورت گرفته ۲۷ نفر از افرادی که اقدام به نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات کرده بودند دستگیر شدند. همچنین ۱۵ نفر از افرادی که اقدام به احتکار اقلام بهداشتی و فروش آن از طریق فضای مجازی کرده بودند هم دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی، فردی که اقدام به تقلید صدای دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت کرده بود نیز در میان دستگیر شدگان قرار دارد و علاوه بر آن شش نفر از ادمین‌های کانال‌های فضای مجازی نیز که اقدام به شایعه پراکنی کرده بودند دستگیر شدند.

سردار رحیمی در مورد برخی شایعات پیرامون اعلام تعطیلی پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها نیز اظهار کرد: این موارد نیز کذب بوده و خواهش ما از مردم این است که به شایعات توجه نکنند.

رئیس پلیس پایتخت ایران با بیان اینکه اقدامات پلیس در برخورد با احتکار و هر گونه سودجویی و شایعه پراکنی ادامه خواهد داشت گفت: با اقداماتی که ما انجام دادیم نزدیک به ۱۰۰ درصد از انبارهای نگهداری از اقلام بهداشتی و قضایی در تهران مورد بازرسی قرار گرفته که خوشبختانه بالغ بر ۹۸ درصد آنها مشکلی نداشته و کار خود را به درستی انجام داده‌اند.

سردار رحیمی درباره ضدعفونی مراکز پلیس نیز گفت: در این زمینه قرارگاهی از همان روزهای نخست در ناجا و پلیس پایتخت تشکیل شد که اقدام به ضدعفونی اماکن پلیس و نیز رصد سلامتی و توزیع اقلام بهداشتی میان ماموران کرده است که تا کنون اقدام به توزیع ۷۰۰۰ بسته بهداشتی، ۳۰ هزار ماسک و ۲۸۰۰ قرص کلر کرده و طی چندین نوبت نیز تمامی مراکز انتظامی، تحت نظرگاه‌ها و ... ضد عفونی شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала