شمخانی: امید به روزی که اثری از صهیونیست‌ ها در منطقه نماند

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / شمخانی: امید به روزی که اثری از صهیونیست‌ ها در منطقه نماند
شمخانی: امید به روزی که اثری از صهیونیست‌ ها در منطقه نماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی با مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق در بغداد اعلام کرد، صهیونیست‌ ها ضد امنیت منطقه‌ اند و امید است روزی فرا برسد که اثری از آنها در منطقه نباشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفق نیوز، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که دیشب وارد عراق شد صبح روز یکشنبه با فالح فیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران
شمخانی: تحریم و بدعهدی، بیش از کرونا امنیت بین‌المللی را تهدید می کند

وی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با الفیاض، موضع پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور را "قابل تقدیر ویژه" خواند.

شمخانی گفت: صهیونیست‌ ها ضد امنیت و ثبات منطقه هستند و امیدواریم روزی برسد که اثری از صهیونیست‌ ها در منطقه‌ ای که زندگی می‌ کنیم، نباشد.

وی ادامه داد، ایران برای عراق امنیت و ثبات همیشگی را آرزو دارد و بدون شک عراق این امکان را دارد که در آینده نزدیک در مسایل منطقه‌ ای و جهانی نقش ایفا کند.

شمخانی سپس تصریح کرد: از سال ۲۰۰۳ روز به روز همکاری، رایزنی، مشارکت و حمایت میان دو ملت و دو دولت عراق و ایران در زمینه‌ های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی بیشتر و بیشتر شد.

وی قصد دیدار با مقامات ارشد عراقی چون برهم صالح رئیس‌جمهور، عادی عبدالمهدی نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان را دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در دیدار با فالح فیاض آمادگی ایران را برای کمک به عراق در مبارزه با کرونا اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала