پیشنهاد ایران به روسیه برای برگزاری مذاکرات آستانه در تهران

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد ایران به روسیه برای برگزاری مذاکرات آستانه در تهران
پیشنهاد ایران به روسیه برای برگزاری مذاکرات آستانه در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو از پیشنهاد حسن روحانی به ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه به میزبانی تهران اطلاع داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه چنین پیشنهادی را ارائه داد.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
جلالی: ایران از روسیه درخواست کمک در مبارزه با کرونا ویروس کرد

رئیس جمهور ایران حسن روحانی، در یک مکالمه تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای برگزاری اجلاس بعدی آستانه در رابطه با سوریه به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

این مطلب روز سه شنبه توسط سفیر ایران در فدراسیون روسیه کاظم جلالی در دیدار با رئیس کمیته امور خارجه فدراسیون کنستانتین کاساچف اظهار شد.

چند روز پیش گفتگو تلفنی بین روسای جمهور ایران و روسیه انجام شد. در بخشی از مکالمه تلفنی، رئیس جمهور روحانی از رئیس جمهور پوتین دعوت کرد که اجلاس بعدی در قالب نشسته آستانه در ایران برگزار شود.

این دیپلمات به موفقیت قالب آستانه اشاره کرد و توجه خود را به این نکته جلب کرد که شرکت کنندگان "باید به آن متعهد باشند و به همکاری خود در چارچوب توافق ادامه دهند".

سفیر ایران همچنین به نقش ویژه همکاری روسیه و ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد. وی افزود: "ائتلاف های دیگری برای مبارزه با تروریسم تشکیل شدند، اما هیچ یک از آنها نتوانستند مبارزه موفقی علیه تروریسم انجام دهند و تنها ائتلاف موفقیت آمیز و در واقع با تروریسم جنگید، ائتلاف ایران و روسیه بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала