در پی حملات مکرر اسرائیل، سوریه پدافند هوایی خود را تقویت می‌کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر در پی حملات مکرر اسرائیل، سوریه پدافند هوایی خود را تقویت می‌کند
در پی حملات مکرر اسرائیل، سوریه پدافند هوایی خود را تقویت می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر سوریه در چین از تقویت پدافند هوایی کشورش در پی حملات هوایی مکرر اسرائیل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عماد مصطفی، سفیر سوریه در چین اظهار داشت که سوریه قصد دارد پدافند هوایی خود را در رابطه با حملات هوایی مکرر از سوی اسرائیل و تاکتیک این کشور در پنهان شدن در پشت هواپیماهای دیگر بهبود بخشد.

فرود یک هواپیمای مسافربری در پایگاه روسیه در سوریه در شرایط اضطراری  - اسپوتنیک ایران
فرود پرواز تهران ـ دمشق در پایگاه روسیه در سوریه

سفیر سوریه در چین گفت: سوریه از تمامی سیستم‌های دفاع هوایی خود برای محافظت از حریم هوایی کشور در برابر تجاوزات مداوم اسرائیل استفاده می‌کند. حملات هوایی مکرر، سوریه را متقاعد به لزوم وجود سامانه های پدافند پیشرفته‌تر کرده است و سوریه به دنبال گزینه های مقرون به صرفه برای تقویت بیشتر سیستم دفاعی هوایی خود خواهد بود.

مصطفی اعلام کرد که اسرائیل از این موضوع كه سوریه به طور جدی با گروه‌های تروریستی در ادلب مبارزه می کند، استفاده می‌کند. علاوه بر این، سفیر سوریه در چین، اسرائیل را به دلیل تلاش برای "پنهان شدن در پشت هواپیمای مسافربری و بی توجهی کامل به زندگی غیرنظامیان" محکوم کرد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در پی حمله موشکی اسرائیل و فعال شدن پدافند هوایی سوریه، یک فروند هواپیمای مسافربری با 172 سرنشین که قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت، در جریان یک عملیات فنی از تیرس شلیک پدافند سوریه خارج و در پایگاه حمیمم روسیه در لاذقیه به زمین نشست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала