سفیر بریتانیا در ایران بزودی به تهران باز خواهد گشت

© Photo / IRNAسفیر بریتانیا در تهران
سفیر بریتانیا در تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد سفیر بریتانیا در ایران که برای رایزنی عازم لندن شده بود، بزودی به تهران بازخواهد گشت .

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های ایران امروز ابتدا با استناد به توییت آمنه سادات ذبیح پور، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فقط اعلام کرده بودند سفیر بریتانیا دیشب با پرواز دوحه از ایران رفته است اما دیرتر با توجه به اینکه برخی از رسانه ها حتی گفته بودند، وی فرار کرده توضیح دادند که راب مک ایر با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است.

گمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران  - اسپوتنیک ایران
ماکت سفیر بریتانیا در ایران آتش زده شد + عکس

پیشتر در 11 ژانویه، خبرگزاری تسنیم گزارش داده بود که مقامات انتظامی ایران سفیر بریتانیا  را به مدت چند ساعت بازداشت کردند زیرا وی در تجمع اعتراضی شرکت کرده و در زمان تظاهرات مردمی در نزدیکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی داشت تا جمعیت را هدایت کند. در 12 ژانویه، مک ایر به وزارت امور خارجه ایران احضار شد. مک ایر نیز گفت که او در اعتراضات شرکت نداشته، بلکه فقط قصد ادای احترام به قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را داشته و پنج دقیقه بعد محل برگزاری را ترک کرده است.

به دنبال آن محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران گفته بود  کاری که از دولت انتظار می‌رود این است که هرچه زودتر نسبت به اخراج سفیر انگلیس از ایران اقدام کند.

محمدجعفر منتظری اظهار داشته بود  حضور سفیر یک کشور در کشوری دیگر و در جمع غیرقانونی تعدادی هنجارشکن به هیچ وجه برای ما قابل قبول نبوده و این اقدام قابل تعقیب است‌.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала