پومپئو با فرهنگ پارسی مدارا کرد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپومپئو با فرهنگ پارسی مدارا کرد
پومپئو با فرهنگ پارسی مدارا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد کشورش برای تاریخ ایران و نمادهای آن احترام زیادی قائل هست.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره حمله به اماکن فرهنگی و تاریخی ایران مدعی شد کشورش برای تاریخ ایران و نمادهای آن احترام زیادی قائل هست.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد: "در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران  است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد."

پمپئو در توئیتی نوشت: "ایالات متحده بر پایه مدارا بنا شده است. ما برای تاریخ ایران و نمادهای آن مانند پرسپولیس، میدان نقش جهان و مقبره کوروش احترام زیادی قائل هستیم. رژیم فاسد خامنه‌ای باید به مردم ایران گوش کند. آنها خواستار بازگرداندن فرهنگ و کشورشان هستند."

​وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: ناگهان محمد جواد ظریف به فرهنگ پارسی اهمیت می دهد. هیچ کس بیشتر از جمهوری اسلامی به فرهنگ پارسی آسیب نرسانده است - بی احترامی به کوروش و تعطیلاتی مانند نوروز، منع رقصیدن و پایان دادن به تحمل دینی. رژیم ایران هر آنچه ایرانیان عزیز دوست داشته اند را نادیده گرفته است.

​گفتنی است، با ترور سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала