آمریکا در عراق برای بمب افکن‌های بی 52 خود پایگاه هوایی می‌سازد

© REUTERS / U.S. Air Force/Tech. Sgt. Terrica Y. Jonesآمریکا در عراق برای بمب افکن‌های بی 52 خود پایگاه هوایی می‌سازد
آمریکا در عراق برای بمب افکن‌های بی 52 خود پایگاه هوایی می‌سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه هوایی برای بمب افکن‌های استراتژیک بی-52 در استان انبار عراق ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی السومریه با اشاره به یک منبع امنیتی در استان انبارعراق گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه هوایی برای بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-52 در پایگاه هوایی عین السد در این استان عراق ایجاد کند.

بمب افکن آمریکا - اسپوتنیک ایران
اعزام 6 بمب‌افکن «ب-52» آمریکا به خاورمیانه

پیشتر وال استریت ژورنال گزارش داده بود که پنتاگون قصد دارد در ارتباط با افزایش تنش‌ها با ایران، 200 سرباز و شش بمب افکن بی-52 به خاورمیانه اعزام کند.

این منبع گفت: "نیروهای آمریکایی قصد دارند یک میدان هوایی بین المللی عظیم با عملکرد بالا برای بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-52 در پایگاه هوایی عین السد در منطقه البغدادی در شهرستان حیت در غرب استان الانبار ایجاد کنند."

وی افزود: سربازان آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی زیرساخت‌های فرودگاه را به منظور ساخت باند برای بمب افکن‌ها گسترش داده‌اند.

گفتنی است، با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала