ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند

© AFP 2023 / Olivier Doulieryترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند
ترامپ: ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در توییتر اعلام نمود كه ایران هرگز به سلاح های هسته ای دست نخواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در توییتر اعلام نمود كه ایران هرگز به سلاح های هسته ای دست نخواهد یافت.

شایان ذکر است، روز گذشته دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات این کشور در برجام را اعلام کرد. جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این در توییتر نوشت که اگر ایران دست به حمله به تأسیسات آمریکایی بزند، با ضربات جدیدترین فناوری نظامی آمریکا روبرو خواهد شد که برای ساخت آن 2 تریلیون دلار خرج شده است. ترامپ در ادامه تصریح کرد:«هیچ کشوری قادر به رقابت با آمریکا از نظر قدرت نظامی نیست. اگر ایران در صدد حمله به آمریکایی ها و یا تأسیاست آمریکایی برآید، ما از بخشی از این فناوری جدید نظامی برای دفاع از آنها استفاده خواهیم کرد. هیچگونه انعطافی نشان داده نخواهد شد!».

گفتنی است، با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала