میانجی گری وزیر امور خارجه قطر میان ایران و آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / میانجی گری وزیر امور خارجه قطر میان ایران و آمریکا
میانجی گری وزیر امور خارجه قطر میان ایران و آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه قطر امروز به تهران سفر و با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزیر امور خارجه ایران سید عباس موسوی با تائید سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: "محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر ظهر امروز در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند." 

تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
تلاش جدید آمریکا برای توجیه ترور سردار سلیمانی

پیش از این، شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد که وزیر امور خارجه قطر به تهران سفر می‌کند.

شب گذشته، وزارت خارجه قطر دیشب در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از وارد کردن عراق و منطقه به حلقه خشونت‌های بی‌پایان خودداری کنند.

روز جمعه 13 دی 1398، پنتاگون اعلام نمود كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. پس از این ترور، وزارت امور خارجه ایران در دو نوبت سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را فرا خواند و مراتب اعتراض خود را اعلام نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала