هوک: ایران مسئول حمله به سفارت آمریکا در بغداد است

© AP Photo / Cliff Owenهوک: ایران مسئول حمله به سفارت آمریکا در بغداد است
هوک: ایران مسئول حمله به سفارت آمریکا در بغداد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا: ایران است که از روش حمله به سفارتخانه ها استفاده می کند و چهل سال پیش نیز آنها به سفارت ما حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه آمریکایی، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به اعتراضات اخیر در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد اشاره و گفت: ایران این واقعه را برنامه‌ریزی کرده است. فقط آنها هستند که از این روش استفاده می‌کنند. چهل سال پیش نیز آنها به سفارت ما حمله کردند و حال پس از گذشت چهل سال، گروه‌های تروریستی را برای حمله به سفارت ما هدایت می‌کنند.

وی همچنین مدعی شد که تظاهرات مردم خشمگین عراق علیه آمریکایی‌ها نظر حقیقی این ملت نیست و آنها خواهان بیرون راندن ایران از کشورشان هستند.

ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند - اسپوتنیک ایران
ترامپ، ایران را عامل حمله به سفارت آمریكا در عراق می داند

صدها معترض عراقی دو روزی است که در اعتراض به حمله آمریکا علیه پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند. پیشتر شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده بود که معترضین سعی کردند به دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد، واقع در منطقه سبز پایتخت عراق که در آن ساختمان دیپلماتیکی و آژانس های دولتی مستقر هستند، حمله کنند. تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای شیعه كتائب حزب الله كه در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا جان باختند آغاز شد. در حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، 28 نفر از رزمندگان مقاومت عراق کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала