روحانی برای مذاکره با آمریکا چه شروطی دارد؟

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت که توطئه علیه ایران کارساز نیست و دشمنان باید از مسیر غلط خود بازگردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در خصوص اقدامات چینی‌ها در توسعه این کشور و همچنین تلاش آنها درتکمیل و بهره برداری از پروژه‌های مختلف این کشور خاطر نشان کرد:‌ ما در داخل ایران به جای این که برای تلاش و کوشش بیشتر رقابت کنیم در دعواها، نزاع‌ها و رقابت‌های بی ثمری قرار گرفته‌ایم. رقابتی که پایان آن برای مردم مفید باشد خوب است، اما اگر به صورت مداوم گره گذاری کنیم و گروههای مختلف علیه یکدیگر از برخی تعابیر استفاده کنند، مورد خواست مردم نیست. چرا که مردم به ما رای داده‌اند و ما را در یک مسئولیت نشانده‌اند و از ما تلاش و کار و ثمره‌ رای‌شان را می‌خواهند. آنها زمانی از رای‌شان خوشحال می‌شوند که ببینند همه مسئولین در تلاش هستند و خودشان نیز در این رقابت و تلاش ورود کنند.

روحانی تاکید کرد که امروز کشور در شرایط معمولی قرار ندارد بلکه در شرایط سخت و تحریمی است و افزود: همان طور که در سخنرانی دیروزم اعلام کردم اگر توطئه‌ امریکا و دشمنان نسبت به ملت ایران نبود، درآمد نفتمان طی سال های ۹۷ و ۹۸ صد میلیارد دلار بیشتر از آن چیزی بود که امروز بدست می‌آوریم. با این پول طرح‌های بسیاری را می‌توان اجرا کرد. همچنین طی دو سه سال اخیر می‌توانستیم صد میلیارد دلار اعتبار از کشورهای خارجی بگیریم.

وی خاطر نشان کرد:‌ توطئه‌ای علیه ما طراحی شده تا ابهت و عظمت مان را بشکند و ما را تسلیم کند و ما در برابر آنها خاضع شویم؛  این کار در برابر ملت ایران شدنی نیست و آنها باید از این راه غلط و نادرستی که شروع کرده‌اند باز گردند.

ادامه زورآزمایی آمریکا در خاورمیانه از ترس ایران؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ادامه زورآزمایی آمریکا در خاورمیانه از ترس ایران؟

رئیس‌جمهور ایران گفت:‌ هر زمان که آنها از این راه غلط خود بازگردند ما آماده هستیم؛ هر گاه آنها به نقطه‌ای که از آن توطئه جدید را آغاز کرده‌اند، برگردند ما آماده هستیم. آنها می‌گویند که ما آماده مذاکره هستیم. بسم‌الله، اهلا و سهلا ما نیز آماده مذاکره هستیم. اما به شرط آن که سر نقطه اول بازگردیم و تعهدات و آن چه را که شکانده‌اید را به نقطه اول بازگردانید و بگویید راهمان اشتباه بوده است و اگر به زبان نیز نمی‌گویید در عمل بگویید که کار ما اشتباه بوده، ما آماده هستیم با شما حرف بزنیم و اگر حرفی دارید بشنوید و ما نیز اگر سخنی داریم شما باید آن را بشنوید.

روحانی خطاب به دولت آمریکا بیان داشت: شما حکومت برتر از حکومت ایران نیستید. ما به ملت شما احترام می‌گذاریم اما به حکومت شما شدیدا معترضیم و به خاطر اقداماتی که انجام دادید شما را محکوم می‌کنیم و در عین حال اعلام می‌کنیم راه بازگشت وجود دارد.

وی افزود: تا روزی که امید و نشاط در میان ملت ما وجود دارد ما شکست نمی‌خوریم و می‌توانیم راه خود را ادامه دهیم. افتتاح طرح‌های آب، برق، کانال کشی و زه کشی قدم‌های بزرگی است که با وجود تحریم برداشته شده است، ما مسیر توسعه و پیشرفت خود را ادامه می‌دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала