تاکسی هوایی به واقعیت مبدل خواهد شد؟ + ویدئو

© AP Photo / Gene J. Puskarخودروی اوبر
خودروی اوبر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت «اوبر» قصد دارد برای اجرای ایده خود با شرکت تولید خودروهای برقی همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « theverge»، شرکت «اوبر» قصد دارد برای اجرای ایده خود با شرکت تولید خودروهای برقی همکاری کند.

شرکت «Joby Aviation که در حوزه هوا- فضا و وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت دارد، همکاری کندنخستین شرکتی است که قصد دارد با اوبر در آغاز طرح سرویس تاکسی هوایی در سال 2023 همکاری کند.

اوبر از امضای یک قرارداد تجاری با شرکت جوبی برای تولید یک تاکسی هوایی شهری خبر داد که سریع، قابل اطمینان، پاک و کارآمد باشد. هیچ کدام از دو شرکت، شرایط قرارداد را فاش نکرده و هیچگونه اظهار نظری در مورد مبادله پول نیز ارائه نداده‌اند.

ایجاد تاکسی هوایی در شهر نیشابور در ایران - اسپوتنیک ایران
ایجاد تاکسی هوایی در شهر نیشابور در ایران

شرکت جوبی جزئیات پروژه خود را فاش نمی کند. توضیحات کمی که درباره وسیله نقلیه هیبریدی این شرکت ارائه شده‌اند.این وسیله نقلیه، به 12 روتور و اتاقکی مجهز است که ظرفیت چهار مسافر را دارد. یک سخنگوی جوبی پیش از این اشاره کرده بود که این شرکت روی یک وسیله نقلیه کاملا جدید کار می‌کند.

برنامه آزمایشی، برخاستن عمودی وسیله نقلیه، 15 دقیق پرواز و فرود ایمن آن را شامل می‌شود. نیروی این وسیله نقلیه که محصولی مابین یک پهپاد و یک هواپیمای کوچک است، از موتورهای الکتریکی و یک نرم‌افزار پیچیده کنترل تامین می‌شود، می‌تواند از عهده صعود مستقیم پس از برخاستن برآید و سپس با سرعتی دو برابر سرعت یک بالگرد پرواز کند.

​تاکسی‌های هوایی می‌توانند به مردم کمک کنند تا پنج برابر زودتر به مقصد برسند و ازدحام را نیز کاهش می‌دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала