خودرو ترکیه ای مهمان جدید بازار ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خودرو ترکیه ای مهمان جدید بازار ایران
خودرو ترکیه ای مهمان جدید بازار ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه در آینده ای نزدیک خودرو ملی خود را وارد بازار می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کلیک، ترکیه در آینده ای نزدیک خودرو ملی خود را وارد بازار می کند، این خودرو که طراحی آن بر عهده پینینفارینا بود یک خودرو شاسی بلند برقی می باشد. در سال های اخیر ترکیه تلاش زیادی برای توسعه این محصول انجام داده و انتظار می رود در چند روز آینده نمونه اولیه آن در معرض دید عموم قرار بگیرد. این خودرو توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه رونمایی می شود. علاوه بر این موضوع، اردوغان اولین نفری خواهد بود که با آن رانندگی می کند.

تحولی جدید در صنعت خودرو در ایران؛ سمند وانت+عکس - اسپوتنیک ایران
تحولی جدید در صنعت خودرو در ایران؛ سمند وانت+عکس

وظیفه تولید این محصول بر عهده گروه Automobile Joint Venture خواهد بود که شامل 5 شرکت صنعتی بزرگ ترکیه می شود. در حال حاضر نام این خودرو مشخص نشده؛ با این حال گفته شده یک شاسی بلند تمام الکتریکی است. این خودرو توسط شارژر معمولی برای شارژ کامل به 10 ساعت زمان نیاز دارد که البته با فناوری شارژ سریع، این مدت به 30 دقیقه کاهش پیدا می کند.

تولید انبوه اولین خودروی ملی ترکیه در سال 2021 شروع می شود و انتظار می رود در سال 2022، این خودرو در اختیار خریداران قرار بگیرد. این کمپانی قصد دارد تا سال 2030، 5 مدل خودرو تولید کند. به نظر می رسد ترکیه نیز راه ایران را در پیش گرفته و به دنبال تولید خودروی ملی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала