ربات ویژه پلیس در چین +عکس، ویدئو

© Sputnik / Alexander Ovcharovفروش ربات رزمنده چهارمتری در فروشگاه اینترنتی ای بی + ویدئو
فروش ربات رزمنده چهارمتری در فروشگاه اینترنتی ای بی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ربات پلیس در یکی از ایستگاه‌های راه آهن شهر چانگ‌چون به خدمت گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از یک ربات پلیس در یکی از ایستگاه‌های قطار در شهر چانگ‌چون در ایالت جیلین چین در حال گشت‌زنی، در صفحات اجتماعی منتشر شده است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این ربات خاص قادر است صورت‌های مسافران را به خوبی شناسایی کند و با صورت‌های مجرمان فراری و تحت تعقیب که عکس آنها به حافظه او داده شده مقایسه کند و آن را به مرکز مربوطه اطلاع دهد.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

کاربران بسیاری به نمونه‌های ربات پلیس که پیش از این در چین رونمایی شده و به کار گرفته شده است اشاره می‌کنند و ضمن تحسین خلاقیت و پیشرفت چینی‌های خستگی‌ناپذیر وجود ربات‌ها را در عصر کنونی لازم و مفید می‌دانند و عقیده دارند ربات‌ها کارشان را بی‌نقص انجام می‌دهند، ضمن اینکه نیاز به رشوه ندارند.

برخی از کاربران ایرانی این نمونه ربات را برای کشور ایران بسیار لازم می‌دانند. این کاربران عنوان می‌کنند در صورتی که قرار باشد چنین رباتی در ایران به کار گرفته شود از همان لحظه شروع به کارگیری این ربات تعدادی زیادی از افراد تحت تعقیب را شناسایی خواهد کرد و این جای تاسف دارد. برای گروهی از کاربران این سوال مطرح شده است که در صورت شناسایی شخص تحت تعقیب ربات چگونه با او برخورد می‌کند و چگونه این موضوع را جهت دستگیری فرد مورد نظر ارجاع می‌دهد؟!

View this post on Instagram

A post shared by 20istofficial (@20istofficial) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала