کشته شدن خالق کلاه سفیدها در ترکیه

© AFP 2023 / Amer Alhamweکشته شدن خالق کلاه سفیدها در ترکیه
کشته شدن خالق کلاه سفیدها در ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز لو مزوریر، افسر سابق ام آی 6 انگلستان در خانه خود در شهر استانبول ترکیه کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Sözcü ترکیه، جیمز لو مزوریر افسر سابق ام آی 6 انگلستان که گفته می شود بوجود آورنده سازمان "کلاه سفید ها" بوده، در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید.

جبهه النصره و کلاه سفیدها تسلیحات شیمیایی به ادلیب انتقال می دهند - اسپوتنیک ایران
جبهه النصره و کلاه سفیدها تسلیحات شیمیایی به ادلب انتقال می دهند

منابع امنیتی استانبول به این نشریه گفتند که جسد جیمز لو مزیر در خانه وی در منطقه مرکزی بیوغلو پیدا شده است. منابع این روزنامه گزارش می دهند که طبق اولین داده ها، این افسر سابق ام آی 6 خودکشی کرده است.

سازمان " کلاه سفیدها" که از غرب حمایت می شود، هدف خود را نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام کرده است، اما مقامات سوریه آنها را به داشتن ارتباط با افراط گرایان و انجام اقدامات تبلیغاتی خصمانه متهم کردند. همچنین وزارت امور خارجه روسیه فعالیت های کلاه سفیدها را یک کارزار اطلاعاتی برای لکه دار کردن مقامات سوریه خواند و بویژه آنها را متهم کرد که با ایجاد تحریکات، باعث شد تا غرب دمشق را  به استفاده از سلاح های شیمیایی  متهم کرده و به بمباران تاسیسات دولتی سوریه اقدام کند.

  • مقامات استانبول: "تحقیقات كامل درمورد دلایل مرگ افسر سابق اطلاعاتی انگلیس آغاز شده است."
  • بر اساس اظهارات مقامات استانبول، آژانس های امنیتی و انتظامی ترکیه تحقیق و بررسی را در مورد مرگ یكی از بنیانگذاران سازمان کلاه سفیدها و مأمور سابق اطلاعاتی انگلیس جیمز لو مزوریر را آغاز كردند.
  • یک منبع عالی رتبه انتظامی در استانبول مرگ جیمز لو مزوریر را تأیید کرد. با این حال، اعلام کرد که هنوز شفاف نیست که آیا این قتل بوده است یا اینکه وی خودکشی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала