دلار در روزهای آینده به چه قیمتی می رسد؟

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر علت گرانی دلار در ایران
علت گرانی  دلار در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی وضعیت بازار ارز را در روزهای آینده پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد آنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در خصوص کاهش ادامه دار قیمت ارز در بازار اطلاع داد و اینکه برخی دلالان در دو روز اخیر، تلاشی گسترده را برای بالا بردن قیمت ارز در بازار شروع کرده اند. بهانه این بالا بردن قیمت هم اجرای گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی بود.

 تمام تلاش های صورت گرفته باعث شد قیمت دلار در صرافی های بانکی و البته بازار از حدود ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان برسد، البته در برخی ساعات روز دلار از مرز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان نیز عقب نشسته است.

یکی از صرافان فعال در منطقه فردوسی درباره قیمت منطقی دلار گفت: به نظر می رسد نوسان بازار ارز تا پایان سال در محدوده دویست تومان باشد، به عبارتی قیمت ممکن است دویست تومان بالا برود یا پایین بیاید و در کل دوره جابجایی های هیجانی در بازار سپری شده است. رمضانی تاکید کرد: سایر ارزها نیز در همین وضعیت قرار دارند و بی‌تردید راه افتادن بازار متشکل ارزی خود عاملی برای مهار هیجانات احتمالی آتی نیز خواهد بود.

حالا سیگنال تازه رییس کل بانک مرکزی به بازار نشان می دهد بازار ارز هنوز به وقایع سیاسی واکنش چندانی نشان نمی دهد، این بی توجهی به عرصه سیاست از ابتدای امسال در رصد بازار ارز مشهود است و پیش‌بینی می شود این روند تا پایان سال جاری تداوم داشته باشد.

رییس کل بانک مرکزی در حالی تاکید دارد ثبات بازار ارز تداوم خواهد داشت که فصل کنونی به دلیل تقارن با زمان ارائه لایحه بودجه همواره با نوسانات مهمی روبرو بود.

فعالان بازار این روزها  پیش بینی خود را از وضعیت قیمت ها در ماه های پایانی سال اینطور توصیف می کنند: بانک مرکزی احاطه بالایی به بازار دارد و اتفاقا مقامات رسمی نیز این نکته را دائما مورد تایید قرار می‌دهند. از این رو وقایع سیاسی نمی تواند بازار را با هیجانی جدی مواجه نماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала