ابراز نگرانی لاوروف از اوضاع پیرامون برجام

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی لاوروف از اوضاع پیرامون برجام

ابراز نگرانی لاوروف از اوضاع پیرامون برجام
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقيده لاوروف تمام اقدامات كاهش تعهدات ایران با اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص برجام گفت : برای کشورهای اروپایی به دلایل متعددی از جمله فشارهای سنگین واشنگتن، با نادیده گفتن علت اصلی بحران کنونی ، یعنی نقض و خروج کامل آمریکا از این توافق، به دنبال راه راحت تری هستند تا بتوانند تمام مسئولیت این او  خوبی متوجه هستیم، که چرا ایران تعهدات خود را کاهش می دهد. او (ایران) سطحی از تعهدات را کاهش می دهد، که مطابق با قطعنامه شورای امنیت، داوطلبانه بوده و به طور مستقیم با تعهدات سایر کشورها در تضمین منافع اقتصادی قانونی ایران گره خورده است." 

انگلیس: نقض برجام توسط ایران تهدید است - اسپوتنیک ایران
انگلیس: نقض برجام توسط ایران تهدید است

وی در ادامه افزود: "یاد آور می شوم، كه تمام اقدامات كاهش تعهدات ایران با اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و با حضور بازرسان این آژانس و بدون هیچ گونه نقض مفاد پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و مفاد پروتكل الحاقی توافقات انجام شده است".

لاوروف در ادامه افزود: روسیه نگران اوضاع پیرامون توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

سرگی لاوروف در جریان کنفرانس خبری در مسکو در پایان گفت: "در رابطه با مسئله تحقق برجام برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران، ما بسیار نگران هستیم. این نگرانی امروز و دیروز نیست ، بلکه در ماه مه سال گذشته، وقتی که ایالات متحده آمریکا به طرز تحریک آمیزی از این قرارداد خارج شد، این نگرانی برای ما پیش آمد". 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала