زنگنه: اوپک در خصوص میزان کاهش تولید تصمیم گیری می کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / زنگنه: اوپک در خصوص میزان کاهش تولید تصمیم گیری می کند
زنگنه: اوپک در خصوص میزان کاهش تولید تصمیم گیری می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران اعلام کرد که در نشست آینده اوپک، میزان کاهش تولید نفت مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفت: پیش بینی می‌شود که در نشست پنجم دسامبر سال جاری میلادی، اوپکی ها تصمیم بگیرند میزان کاهش تولید را افزایش دهند.

وزیر نفت ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که علت اختلال در روند عرضه نفت خام در بورس انرژی چه بوده است، گفت: عرضه نفت در بورس انرژی هیچ تاخیر و توقفی نداشته و ما در رینگ صادراتی بورس انرژی، هم نفت و هم فرآورده های نفتی عرضه کرده‌ایم، ضمن اینکه در عرضه فرآورده های نفتی و فروش آن، بیش از میزان پیش بینی شده موفق بودیم؛ به نحوی که هم تقاضا برای فرآورده های نفتی بالا بود و هم قیمت های فرآورده ها بهتر و بیشتر از قیمتی بود که در خارج از بورس فروخته می‌شد.

سرنوشت اوپک در دستان زنگنه و بن سلمان - اسپوتنیک ایران
سرنوشت اوپک در دستان زنگنه و بن سلمان

وی در ادامه توضیح داد: در بخش عرضه نفت خام، موفقیتی به این شکل نداشتیم که البته علت چنین روندی هم، تفاوت ماهیت این دو محصول است؛ اما به نظر می رسد به طور کلی ایرانی ها با ظرفیت های خرد صادراتی آشنایی بیشتری داشته؛ اگرچه ما روند عرضه نفت خام در رینگ بین المللی بورس انرژی را ادامه می دهیم و تلاش می کنیم مشکلات موجود را برطرف کنیم. زنگنه گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که ما تنها یک طرف قضیه هستیم.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پیش بینی می کنید نتیجه نشست 5 دسامبر اوپک چه خواهد بود؟ ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا رقم کاهش تولید نفت بیشتر شود؛ به این معنا که کاهش بیشتری را از سمت اوپک در بازار شاهد باشیم

وی همچنین در ارتباط با کمبود اخیر بنزین سوپر در جایگاهها نیز گفت: علت کمبود مقطعی آن تعمیرات پالایشگاه اراک بود که موجب ایجاد مقدار کمی کمبود شده بود که در حال حاضر عمده آن حل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала