گشت زنی نظامیان آمریکایی در مناطق نفت خیز سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaگشت زنی نظامیان آمریکایی در مناطق نفت خیز سوریه
گشت زنی  نظامیان آمریکایی در مناطق نفت خیز سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیرو‌های آمریکایی در راستای منافع این کشور اقدام به گشت زنی در مناطق نفت خیز سوریه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های زرهی ارتش آمریکا روز پنجشنبه در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه در بخشی از شمال شرقی سوریه رفت و آمد می‌کردند که از زمان عقب نشینی نظامیان آمریکا از این کشور اقدام جدیدی محسوب می‌شد.

خودرو‌های زرهی ارتش آمریکا بین شهر‌های رومیلان و قحطانیه که در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری نوار مرزی غرب سوریه واقع شده اند اقدام به گشت زنی کردند.

یک منبع نظامی اعلام کرد این گشت زنی‌ها ادامه خواهد یافت. پیشتر مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند در مناطق نفت خیز سوریه باقی خواهند ماند. لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکا از دولت این کشور خواسته بود با فروش نفت سوریه، هزینه نظامی آمریکا در این کشور را تامین کند.

پیشتر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با PBC گفت، واشنگتن اجازه نخواهد داد که میادین نفتی در شمال سوریه توسط روسیه یا ایران یا مقامات فعلی دمشق کنترل شود.

، پنس خاطرنشان کرد، "اشتباه نكنید: رئیس جمهور ترامپ اعلام كرد كه نیروهای آمریكایی در سوریه خواهند ماند. ما از این نیروها در درجه اول برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده خواهیم كرد."

معاون رئیس جمهور آمریكا در ادامه گفت: "ما با متحدان كرد خود بسیار نزدیک عمل خواهیم كرد تا اطمینان حاصل كنیم كه درآمد حاصل از این نفت به دست ایران نمی رسد، یا به دست روسیه نمی افتد."

علاوه بر این، وی خاطرنشان كرد، سربازان آمریكایی با كردها تعامل خواهند داشت تا گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) احیا نشود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала