تخلیه یک پایگاه دیگر آمریکا در سوریه

© Photo / Staff Sgt. Jacob Connorتخلیه یک پایگاه دیگر آمریکا در سوریه
تخلیه یک پایگاه دیگر آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش آمریكا یک پایگاه نظامی در نزدیكی روستای تل بیدر در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه ترک كرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری عربی سوریه، ارتش آمریکا پایگاه نظامی در نزدیکی روستای تل بیدر را تخلیه کرد؛ پیش از این، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی یک پایگاه نظامی را در مجاورت شهر عین العرب (کوبانی) سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه ترک کردند. وزارت دفاع روسیه نیز به نوبه خود اظهار داشت كه ارتش آمریكا پایگاه خود را در مناطقی از شهرک دادات در شمال غربی منبج سوریه رها كرده و به سمت مرز سوریه با عراق فرستاده شده است.

نظامیان آمریکایی، فوری از سوریه به عراق منتقل شدند - اسپوتنیک ایران
نظامیان آمریکایی، فوری از سوریه به عراق منتقل شدند

براساس این گزارش، ارتش آمریكا پایگاهی را در نزدیکی تل بیدر، كه در جاده ای که شهرهای الحسکه و الدرباسیه را به هم وصل می كند، ترک كرده است. خبرگزاری سوریه افزود که آنها به سمت بزرگراه تل تامر الحسکه حرکت کردند.
رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در 9 اکتبر از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی داعش خبر داد. نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کرد.
بعداً شروع قسمت زمینی عملیات اعلام شد. روز شنبه 12 اکتبر، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ارتش ترکیه و مخالفان مسلح سوریه کنترل راس العین را به دست گرفتند و روز یکشنبه، آنادولو گزارش داد که شهر تل ابید را کنترل می کنند.
مقامات سوری بارها سیاست اشغال ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند. روسیه اظهار داشت که ترکیه باید از اقداماتی که می تواند بر سر راه حل مناقشه سوریه که از سال 2011 ادامه دارد قرار گیرند، خودداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала