حشدالشعبی یک فروند پهباد را سرنگون کرد

© AFP 2023 / Massoud Hossainiحشدالعبی یک فروند پهباد را سرنگون کرد
حشدالعبی یک فروند پهباد را سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مردمی عراق حشدالشعبی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی پایگاه ارتش را سرنگون کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مردمی عراق معروف به حشدالشعبی، در بیانیه ای اعلام به انهدام یک پهپاد که در شرق کشور عراق در حال پرواز بوده کردند.

نیروهای مردمی عراق یا حشدالشعبی در بیانیه ای اعلام کرده است، یک فروند پهپاد که در آسمان عراق در حال پرواز بوده و سعی به حمله به ارتش عراق واقع در استان دیاله را داشته سرنگون کرده است.

تحلیل گر اسرائیلی عامل حمله به مواضع حشد شعبی را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
تحلیلگر اسرائیلی عامل حمله به مواضع حشد شعبی را افشا کرد

پیشتر در روز چهارشنبه نیز این گروه شبه نظامی، در بیانیه ای مبنی بر پرواز یک فروند پهباد بر فراز پایگاه های حشدالشعبی در استان صلاح الدین نیز خبر داده بود که به سمت آن شلیک هم شده بود.

گردان 26 عملیاتی حشدالشعبی مستقر در پایگاه عملیاتی استان دیاله در وب سایت خود خبر از انهدام یک پهباد جنگی داد که قصد حمله به ارتش عراق را داشته است.

پیش از این منابع نظامی در بغداد گزارش دادند که مقامات عراقی برای بهبود سیستم پدافند هوایی این کشور پیشنهادهای زیادی را دریافت کرده اند؛ از جمله آنها میتوان به دستیابی سیستم های موشکی ضد هوایی مدرن از کشورهای دیگر و همچنین بازگشت به خدمت افسران برکنار شده اشاره کرد؛ این اقدامات در پاسخ به یک سری حملات به پایگاههای نظامی الحشد الشعبی بوده که به گفته رهبر شبه نظامیان عراق، توسط اسرائیل و با هماهنگی ایالات متحده انجام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала