اقرار پنتاگون به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد

© AP Photoاقرار پنتاگون به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد
اقرار پنتاگون به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد كه ایالات متحده در حال توسعه موشك‌های زمینی غیر هسته‌ای است كه مغایر با پیمان INF هستند.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که "در ارتباط با عدم رعایت شرایط پیمان(INF) توسط روسیه، وزارت دفاع از سال 2017 کار تحقیق و توسعه را آغاز کرده است. تلاش های اولیه این وزارت در زمینه تحقیق و توسعه سامانه موشکی کروز هدایت شونده‌ و موشک‌های بالستیک زمینی در نسخه معمولی (غیر هسته‌ای) متمرکز شدند. از آنجا که ایالات متحده تعهدات خود را طبق معاهده INF بطور دقیق انجام داده است ، این برنامه‌ها در مراحل اولیه هستند.

روسیه خروج از پیمان INF را به ابتكار آمریكا اعلام كرد - اسپوتنیک ایران
روسیه فسخ پیمان موشک های هسته ای میان برد را اعلام کرد 

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون که ما از این پیمان بیرون آمده‌ایم ، وزارت دفاع به طور کامل توسعه این موشک‌های معمولی مستقر در زمین را به عنوان یک پاسخ منطقی به اقدامات روسیه و به عنوان بخشی از مجموعه گسترده تری از گزینه های معمولی برای هدف قرار دادن نیروهای ترکیبی، توسعه می‌دهد.

در تاریخ 2 اوت 2019، پیمان INF فسخ شد. در اوایل سال جاری ، واشنگتن خروج یک جانبه از این توافق را اعلام کرد و روسیه را به نقض طولانی مدت این پیمان متهم کرد. مسکو تمامی این اتهامات واشنگتن را رد می‌کند. در اوایل ماه ژوئیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانون مربوط به تعلیق این پیمان را امضا کرد. روسیه بارها اعلام کرده است که کاملاً به پیمان INF متعهد است.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای را امضا كردند و طرفین متعهد شدند كه تمام موشكهای بالستیک زمینی و كروز را با برد متوسط و كوچك از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала