تحریم آمريکا علیه پسر مادورو

© AFP 2023 / Juan Barretoتحریم آمريکا علیه پسر مادورو
تحریم آمريکا علیه پسر مادورو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمريکا، تحریم هايي را علیه پسر نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، اعمال کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه مطبوعاتی وزارت امور مالی آمریکا، تحریم هايي را علیه نیکولاس ارنستو مادورو گوررا، پسر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعمال کرد. 
افشای میزان پاداش برای ترور رهبر ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
افشای میزان پاداش برای ترور رهبر ونزوئلا
مادورو گوررا 29 ساله از 30 ژوئیه 2017 عضو پارلمان ونزوئلا از طرف حزب سوسیالیست حاکم، منصوب گرديد. او همچنین گروهی از بازرسان ویژه در دفتر رئیس جمهور کشور را رهبری می کند.
پیش از این، وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم ها علیه وزیر خارجه ونزوئلا، خورخه آریزا را تعيين نموده بود. 
گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه 2019 آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала