اعزام دو کشتی جنگی هند به دریای عمان

© REUTERS / Naseem Zeitoonنیروی دریایی هند
نیروی دریایی هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند برای تأمین امنیت کشتی های خود، دو کشتی نظامی را به دریای عمان اعزام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تایمز آف ایندیا»، هند در زمینه درگیری ها در منطقه، دو کشتی نظامی  خود را در دریای عمان مستقر کرده است تا امنیت کشتی های تجاری خود را تأمین کند.

 شرما نماینده نیروی دریایی هند در این خصوص گفت:«ما دو کشتی نظامی INS Chennai و INS Sunayna را در چارچوب عملیات Sankalp در دریای عمان مستقر کردیم تا کشتی هایی که با پرچم هند شناوری می کنند بتوانند در امنیت کامل از خلیج فارس و دریای عمان عبور کنند. این کشتی ها پس از اتفاقی که در رابطه با امنیت کشتیرانی در دریای عمان در آن منطقه رخ داد در آنجا مستقر شده اند. نیروی دریایی هند برای تأمین امنیت کشتی های تجاری و تجارت دریایی در آن منطقه کشتی های جنگی خود را مستقر کرده است.

افزون برآن، هواپیمای جنگی «پ-81»نیروی دریای هند از هوا بر روند کشتیرانی نظارت می کند. علاوه بر آن نظارت از مرکز پردازش اطلاعات در اقیانوس هند نیز صورت می گیرد.

گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر می برند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، 11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و هم اکنون در بندر جاسک ایران قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала