لاف زنی ترامپ در باره آزادی سوریه

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: سوریه فقط با کمک ائتلاف آمریکایی از شر داعش آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آزادی سوریه از شر داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) را فقط به ائتلاف غربی تحت ریاست آمریکا نسبت داد.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، «آمریکا و شرکایش، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای دمکراتیک سوریه، خاک سوریه و عراق را از شبه نظامیانی که تحت کنترل «داعش» قرار داشتند پاک کردند.

پنتاگون: فضا، تئاتر عملیات های نظامی روسیه و چین است - اسپوتنیک ایران
پنتاگون: فضا، تئاتر عملیات های نظامی روسیه و چین است

روسیه از سال 2015 به درخواست رسمی دمشق، در حال انجام عملیات نظامی در سوریه است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نظامیان روسیه سهم بسزایی در تارومار کردن تروریست ها در کشور سوریه ادا کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز متذکر شد که روسیه «سوریه را نجات داد». در چین نیز به سهم روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه توجه نشان داده شد. در پکن اعلام شد که پیشرفت قابل توجهی در عملیات ضد تروریستی همانا به دلیل شرکت روسیه ممکن شد.

در این میان رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که طی 2 سال ائتلاف غربی تقریبا 52 هزار کیلومتر مربع  و میلیون ها سوری و عراقی را از شر «کشور اسلامی» آزاد کرده است.

ترامپ افزود:«هرازگاهی این افراد شرور دوباره سربلند می کنند، اما آنها قدرت و اعتبار خود را از دست داده اند. آنها شکست خورده اند و همیشه بازنده خواهند بود».

ریاست کاخ سفید اطمینان داد که آمریکا به مبارزه با «داعش» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)  تا شکست کامل آنها در هر جایی که باشند ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала