چاقی معضلی برای اسرائیلی‌ها

© Fotolia / Sentelloچاقی معضلی برای اسرائیلی‌ها
چاقی معضلی برای اسرائیلی‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از نیمی از ساکنان اسرائیل با معضل اضافه وزن دست به گریبان هستند.

به گزارش اسپوتنیک، اداره خدمات دولتی اسرائیل دستورالعمل جدیدی را صادر کرد که بر اساس آن در خلال جلسات، کنفرانس ها و هر گونه رویداد رسمی دیگری که با مشارکت کارکنان دولت همراه است، ارائه خوراکی‌های با کالری، چربی یا نمک بالا ممنوع می‌شود.

زن چاق - اسپوتنیک ایران
دوری از بیماری های عفونی با چاقی

اداره خدمات دولتی، مؤسسات دولتی را مجبور به پایبندی به اصول تغذیه سالم در هنگام سرو غذا و نوشیدنی برای شرکت کنندگان در رویدادها نمود. این دستورالعمل در همه وزارتخانه ها، دادگاه ها، پارلمان اسرائیل، اداره مالیات، بیمارستان های عمومی و آتش نشانی اعمال می شود. اقدامات جدید بخشی از یک برنامه کلی برای معرفی عادات غذایی سالم است که توسط وزارت بهداشت اسرائیل اجرا می شود.
در توضیح دستورالعمل های جدید اداره خدمات دولتی اعلام شده است که "غذای سالم و ورزش از مرگ و میر و بیماری جلوگیری می کند، بهبود خواب و سلامت روان را افزایش می دهد و همچنین باعث افزایش ریتم کلی بدن می شود که به مردم کمک می کند تا بهتر کار کنند."
در ماه مه 2018 در اسرائیل، چاقی به طور رسمی به عنوان یک بیماری مزمن شناخته شد. آمار ارائه شده توسط اداره مرکزی آمار اسرائیل ناامید کننده است: حدود نیمی از جمعیت کشور (48 درصد) از اضافه وزن رنج می برند، 55 درصد مردان و 41 درصد زنان، در عین حال، 16 درصد از اسرائیلی ها (15 درصد زنان و 17 درصد مردان) دارای چاقی بالینی هستند و در 45 سالگی تقریبا دو سوم از ساکنان این کشور دارای اضافه وزن هستند.
در چند سال گذشته کمپین زندگی سالم به طور فعال در مدارس اسرائیل در جریان است. در اوایل آوریل 2016، در مدارس متوسطه این کشور ارائه غذا با کالری بالا که باعث چاقی می‌شود ممنوع شد.
همچنین لازم به ذکر است که هر ساله در اسرائیل بیش از 4 میلیارد دلار برای درمان بیماری های ناشی از اضافه وزن صرف می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала