تحریم اجناس تشریفاتی توسط مردم در آستانه عید نوروز +عکس

© Photo / Pixabayتحریم اجناس تشریفاتی توسط مردم در آستانه عید نوروز +عکس
تحریم اجناس تشریفاتی توسط مردم در آستانه عید نوروز +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آستانه عید نوروز ۹۸، بسیاری از مردم همدیگر را به تحریم اجناس تشریفاتی تشویق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، حرکتی زیبا و خودجوش از سوی مردم در بعضی از مناطق کشور "ایران" در دنیای واقعی و شبکه های اجتماعی به راه افتاده است که خرید اجناس تشریفاتی، آجیل و تنقلات غیرضروری را به خاطر گرانی تحریم کردند.

به همین منظور، بنرهایی توسط ریش سفیدان و بزرگان بعضی از مناطق طراحی شده است که بر روی آن نوشته شده است که با میوه و شیرینی ساده به استقبال عید "نوروز" رویم.

همچنین متنی در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که با خطاب قرار دادن همکار، دوست، همسایه، بستگان وقوم وخویشان، برادر و خواهر، خاله، دایی، عمه وعمو به تورم وگرانی که زندگی همه را دچار مشکل کرده است اشاره کرده است. در این متن آورده شده است که "گرانی چیزی نیست که آن را مخفی کنیم وباهم رودر بایستی داشته باشیم. ایام عید نزدیک است و عیدهای ساده گذشته را هم به یاد داریم. قیمت تنقلات سر سام آور است، قیمت پسته وبادام وتخمه و…نجومی است و در توان خرید اکثر خانواده ها نیست.
من (من نوعی) دوست دارم ومی خواهم با اعضای خانواده ام در ایام عید به خانه شما بیایم ودوست دارم شما هم همچون سال های گذشته جهت دید وباز دید به خانه من بیاییدواین سنت دیرینه بسیار زیبا وقشنگ کم رنگ وفراموش نشود پس باید کاری کنیم وبا خود عهد ببندیم که از خرید این اقلام گران وپر هزینه صرف نظر کنیم تا من واعضای خانواده ام که به خانه پر مهر ومحبت شما می آییم شرمنده نباشیم. از شما انتظار دارم که سفره فخر داشتن در گرانی را جلوی من وخانواده ام پهن نکنید تا من هم جلوی خانواده ام خجالت زده نباشم. وخانواده ام شرمنده نشوند.
یادت باشد اگر برای دید وباز دید عید به خانه شما آمدم وسفره را رنگین کرده بودید از دوحالت خارج نیست که یا از داشتن است و یا از نداشتن. داشتنش با این شرایط فخر فروشی است و نداشتنش ریا کاری است. پس عزیزم تو خودت باش ساده باش. من در کنار شما با ساده بودن راحتم وبه من خوش می گذرد. پس دنبال خرید های گران سفره عید نباش بگذار همه با هم در ایام عید شاد باشیم.
شیرینی زندگی من وتو در کنارهم وبا هم بودن است."
این حرکت های مردمی با واکنش بسیاری از کاربران روبرو شده است. دسته اول از کاربران معتقدند که با اینکار مردم به جای اعتراض به شرایط موجود و داشتن پیش پا افتاده ترین حقوق خود، خود را به آن وفق می دهند.
دسته دوم از کاربران ضمن تحسین این حرکات مردمی، معتقدند که با نخریدن بسیاری از اقلام تشریفاتی می توان نسبت به کاهش قیمت آن قدم بزرگی برداشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала