اخراج بدل رهبر کره شمالی از ویتنام

© AFP 2023 / Anthony Wallaceاخراج بدل رهبر کره شمالی از ویتنام
اخراج بدل رهبر کره شمالی از ویتنام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در آستانه نشست سران آمریکا و کره شمالی در هانوی، از خاک ویتنام اخراج شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ژاپن تودی نوشت، در آستانه نشست سران آمریکا و کره شمالی در هانوی، بدل کیم جونگ اون، پیش از وقت تعیین شده، از ویتنام اخراج شد.

این روزنامه، هاوارد ایکس، بدل کیم، هفته پیش به همراه روسل وایت، بدل دونالد ترامپ وارد هانوی شدند و در جمع اصحاب رسانه و محافظان، در سالن اوپرای پایتخت ویتنام نشستی ساختگی برگزار کردند.

بدل کیم جمعه گذشته از سوی پلیس هانوی بازجویی و به او اطلاع داده شد که باید به هنگ کنگ، محل اقامتش، بازگردد.

​ایکس که امروز(دوشنبه) به همراه سه ویتنامی، عازم فرودگاه بود، به خبرنگاران گفت: اداره مهاجرت ویتنام به من گفت که روادیدم اعتبار ندارد اما، دلیل واقعی اخراج من این است که شبیه کیم هستم و جرم اصلی این است. وایت، بدل ترامپ، که باید به کانادا بازگردد، گفت، این هفته در ویتنام می ماند.

رهبران آمریکا و کره شمالی روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در هانوی دیدار و گفت وگو می کنند. نشست اول سران آمریکا و کره شمالی در ژوئن گذشته در سنگاپور حامل اقداماتی جدی در زمینه انهدام زرادخانه هسته ای پیونگ یانگ نبود.

دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون قرار است روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در هانوی پایتخت ویتنام دیدار کنند. هدف از برگزاری این نشست این است که به بیانیه مبهم نشست نخست آن‌ها در سنگاپور درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، اهمیت محتوایی بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала