کشف سیاره ای غنی از یاقوت سرخ و کبود+عکس

© Depositphotos.com / Juric.Pکشف سیاره ای غنی از یاقوت سرخ
کشف سیاره ای غنی از یاقوت سرخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاره جدیدی از نوع «ابرزمین» کشف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «ساینس الرت»، محققان دانشگاه زوریخ سوئیس و کمبریج بریتانیا یک نوع جدید سیاره «ابرزمین» را کشف کردند.

فاصله این سیاره تا خورشید کمتر از زمین تا خورشید است و غنی از کلسیم و آلومینیوم است. سیارات «ابرزمینی»(سوپرزمینی) از نظر وزن خود 9 برابر زمین هستند و از سنگ های معدنی تشکیل شده اند ولی می توانند دارای لایه ای از هیدروژن وهلیوم و چیزی شبیه « نپتون کوچک» باشند.

اما در صورتی که این نوع سیاره به خورشید نزدیک باشند ترکیب شیمیایی آنها میتواند تغییر کند. به عنوان مثال، هسته آن ها می تواند بیشتر از کلسیم و آلومینیوم تشکیل شده باشد و صخره های سنگی غنی از یاقوت سرخ و کبود باشد.

محققان سه سیاره از این نوع را کشف کرده اند: HD 219134 b در فاصله 21 سال نوری از زمین، 55 Ракаدر فاصله 41 سال نوری، WASP-47 eدر فاصله870 سال نوری از زمین.

زمان چرخش اولین سیاره بدور خورشید 3 روز و دو سیاره دیگر 18 ساعت است. این سیارات فاقد میدان مغناطیسی و هسته مرکزی هستند. به علت نزدیکی زیاد به خورشید آتمسفری در آنجا وجود ندارد. به گفته فضانوردان مقدار یاقوت های سرخ و کبود آنقدر در سیاره HD 219134 b زیاد است که این سیاره می تواند به شکل سرخ یا آبی دیده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала