جلوگیری از صادرات محصولات پتروشیمی ایران

© AP Photo / Sergei Chuzavkovجلوگیری از صادرات محصولات پتروشیمی ایران
جلوگیری از صادرات محصولات پتروشیمی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمی خواهند بگذارند نفت و محصولات پتروشیمی صادر کنیم!

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تارنمای وزارت نفت ایران، وزیر نفت ایران تاکید نمود که اکنون بیشترین فشار وارد بر کشور در زمینه این است که نتوانیم نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را صادر کنیم.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفت:« به معنای واقعی در یک جنگ سرد به سر می‎بریم. هدف آمریکا و متحدان منطقه‎ای آن، این است که از طریق اعمال فشار و کمبودهای اقتصادی، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بگویند ما به بن‎بست رسیده‎ایم.

دشمنان می‎دانند از طرفی تولیدات ما بیش از نیاز داخلی است و برای درآمدزایی باید نسبت به صادرات اقدام کنیم و از طرف دیگر برای تامین برخی نیازها به ارز نیاز داریم».

بولتون: آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را کاملا قطع کند - اسپوتنیک ایران
بولتون: آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را کاملا قطع کند

وزیر نفت از شرایط فعلی به عنوان سنگین‎ترین محاصره اقتصادی علیه ایران نام برد و افزود:«امروز جمعی از همکاران شما بدون سروصدا همه تلاش خود را به کار بسته‎ اند تا تولید و صادرات نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را زنده نگه دارند.

باید بدون سر و صدا کار کنیم. هر اطلاعاتی که بدهیم به دشمن کمک کرده‎ایم و آنها متوجه می‎شوند چه در سر داریم؛ همانگونه که هیچ فرمانده‎ای در جنگ، زمان، مسیر و ساعت حمله را اعلام نمی‎کرد.

رویکرد مهم دولت، تامین نیازهای اصلی مردم در حوزه‎های مربوط به خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی است. همچنین مواد مورد نیاز کارخانه‎های اصلی باید تامین شود تا این کارخانه‎ها به فعالیت‌ خود ادامه دهند.

انهدام بزرگترین شبکه دلالی محصولات پتروشیمی در ایران - اسپوتنیک ایران
انهدام بزرگترین شبکه دلالی محصولات پتروشیمی در ایران

در مقابل فساد که همانند موریانه برای بدنه جامعه است، نباید کوتاه آمد، حال این فساد از جانب هر که می‎خواهد باشد. نمی‎گویم اگر از فسادی خبردار شدید به من بگویید. می‎گویم آن را فریاد بزنید. باید با فاسد برخورد کرد و این حساسیت در شرایط فعلی که مردم گرفتار حداقل‎های زندگی شده اند، باید دوچندان باشد».

وی در ادامه افزود:«امروز باید بدون چشم‎داشت کار کنیم. نگوییم چرا ما هم مثل بقیه که برمی‎دارند و می‎روند، نباشیم؟ نگوییم چرا ما باید از بقیه عقب بمانیم؟ ما باید کار درست را انجام دهیم. ما نیروهای انقلابی هستیم؛ ما مدعی هستیم فرزند انقلابیم. پس باید بسیار خیر برسانیم و کم برداشت کنیم و باید بیش از هر زمان دیگری، نماد فداکاری و الگو باشیم.

به برکت جمهوری اسلامی تحول عظیمی در زمینه اشتغال زنان ایجاد شده است اما هنوز در برخی سازمان‎ها هیچ مدیر زنی وجود ندارد. به طور مثال در شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، یک مدیر خانم نداریم. باید به این فرآیند کمک کنیم،‌ زیرا حضور بانوان به مبارزه بیشتر با فساد کمک می‎کند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала