به گزارش اسپوتنیک به نقل از برند فایننس، این موسسه هر ساله با اندازه گیری مجموع ارزش برندهای موجود در یک کشور، آنها را رتبه بندی می کند.
دیوید هیگ، مدیرعامل برند فایننس گفت: در بازار جهانی، برندها یکی از تعیین کننده ترین مسائل در موقعیت کشورها هستند. برندها باعث تقویت صادرات، ارزش افزوده و جذب مهاجران خارجی ماهر به کشورها می شوند.
بر اساس گزارش این موسسه کشورهای آمریکا،چین،آلمان،انگلیس و ژاپن، پنج کشور اول این لیست هستند. در انتهای جدول رده بندی، نام هندوراس و موریشس ، ترینیداد و توباگو ، قبرس ،کنگو و لبنان به چشم میخورد.
ایران در رتبه بندی امسال با ۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته بالاتر از رومانی، نیوزلند و کویت و پایین تر از قطر، کلمبیا و ویتنام، در رده چهل و چهارم ایستاده است. گفتنی است رتبه ایران در مقایسه با سال قبل ۵ رتبه تنزل یافته است. شدیدترین کاهش ارزش برندها مربوط به ترکیه است که با کاهش ۳۳ درصدی، این کشور را به رده ۳۴ امسال رسانده است.